פרסומות: 9 מיליון שוב האהובה, סופר-פארם הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת החדשה של איקאה, בכיכובו של הדוור המזוהה ביותר בעולם - ניומן מ"סיינפלד" - הגיעה למקום השלישי בדירוג הפרסומות האהובות ■ 9 מיליון ושני כהן ממשיכים להוביל במירוץ

הפרסומת של 9 מיליון בכיכוב שני כהן ממוקמת גם השבוע בראש הפרסומות האהובות. בכך משווה הפרסומת את השיא במספר הפעמים של הובלה ברצף מתחילת המדד. זהו השבוע ה-17 שבו היא מובילה את הדירוג, כאשר הפרסומת האחרונה שהגיעה להישג כזה הייתה של אותו משרד פרסום - גליקמן שמיר סמסונוב - שיצר קו פרסומות אהוב במיוחד בכיכובו של אסי כהן לבנק הבינלאומי. כמו במקרה של הבינלאומי, גם ב-9 מיליון השילוב של קומיקאי בוגר "ארץ נהדרת" עם נוכחות גבוהה במדיה יצרו פרסומות שנצרבות בזיכרון וזוכות לאהדה.

נראה שבמקרה של 9 מיליון נוצר זיהוי של שני כהן עם קו הפרסומות. הצופים אוהבים אותה ואת ההומור שמוצג בפרסומת, ולכן כשהם נדרשים לענות אילו פרסומות הם זוכרים, חלק גדול מהם עונים "שני כהן", ללא קשר לפרסומת שהעלתה החברה באותו שבוע. ואכן, יש שוני בין הפרסומות (השבוע עלתה פרסומת פיתגורס אחרי כמה שבועות של שלמה המלך) אבל לצופים זה לא ממש משנה.

מול שני כהן מתמודדים ברמת האהדה שני כוכבים שמתמקמים גבוה בדירוג עם דמויות ידועות ואהובות: אודי כגן כמשיח בפרסומת לסלקום שממוקמת שנייה באהובות, ואחריה הפרסומת החדשה של איקאה עם הדוור המזוהה ביותר בעולם - ניומן. הפרסומת של איקאה זכתה לכמות עצומה של יח"צ, אך בשורה התחתונה מתברר שהכוכבים המקומיים נוגעים ללב הקהל הישראלי קצת יותר.

הפרסומת לסופר-פארם של באומן בר ריבנאי היא הזכורה ביותר. הפרסומת, שבה נראים רקדנים מציגים מוצרי קוסמטיקה במופע קרקס, רושמת שיעורי זכירה הנמוכים ב-10% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 6.8%. פרסומת זו הייתה אהודה במיוחד על נשים ועל בני 55 ומעלה.

במסגרת המלחמה על תרכובות המזון לתינוקות, הקמפיין של מטרנה הוא המושקע ביותר, עם סך ההשקעה של 1.6 מיליון דולר, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום. אחריו נמצא הקמפיין למותג החדש שופרסל בייבי, עם השקעה של 1.3 מיליון שקל.