משפחת כוזהינוף ביקשה היתרי חפירה לשני מגדלים בגבעת עמל

הסאגה ממשיכה בחלקת הנדל"ן השנויה במחלוקת ■ המשפחה תעביר למפונים את מלוא סכום הפיצויים?

גבעת עמל / צילום: תמר מצפי
גבעת עמל / צילום: תמר מצפי

כמה מגדלים יבנו בני משפחת כוזהינוף בגבעת עמל ב' בתל-אביב? עדיין לא ברור. בפברואר 2014 רכשה משפחת כוזהינוף קרקע בת 10 דונם ממשפחת אברמוביץ, לאחר שענבל אור נכשלה בפרויקט ולא מימשה אופציה שניתנה לה.

עד תחילת 2015 ישבו במקום 7 משפחות על 21 יחידות דיור, וכדי לבנות על הקרקע היה על כוזהינוף לטפל בפינויין. משפחת כוזהינוף החלה לטפל בפינויים באמצעות צווי פינוי נגד חלק מהתושבים ובמקביל הגיעה עם חלק נוסף להסכם לתשלום 15 מיליון שקל (לכל המפונים - כ-1.5 מיליון שקל במממוצע) ועוד 5 מיליון שקל שהותנו בקבלת זכויות בנייה נוספות ויעברו למפונים תוך 8 חודשים.

כוזהינוף הגישה בקשה וקיבלה את אישורה של הוועדה המקומית להסב את שני הבניינים בני ה-14 ו-18 קומות לבניין אחד בן 41 קומות ו-174 יח"ד. בזמן זה, החברה השכנה שבונה בשכונה, אלעד מגורים, עררה לוועדת הערר על תוכניתם של כוזהינוף.

מפוני גבעת עמל ביקשו שלא להתנות את הפיצויים, ובהתערבות חבר המועצה, הרב נתן אלנתן (ש"ס), חזרו בהם כוזהינוף, שלא בהתחייבות חוזית, וטענו שישלמו את תוספת ה-5 מיליון שקל גם אם לא יקבלו את הזכויות הנוספות.

למרות זאת, משפחת כוזהינוף הגישה לאחרונה בקשה להיתרי חפירה לפי התוכנית הקודמת, 1,770 א', המדברת על שני בניינים.

תוכנית זאת מעוררת את חשדם של המפונים באשר לכוונתם לשלם את יתרת הפיצוי, אולם בני משפחת כוזהינוף אומרים כי היתרי החפירה בשני התוכניות דומים, ולכן הם רצים קדימה ולא נותנים לערר של קבוצת תשובה לעכב אותם.

ממשפחת כוזהינוף נמסר: "הקמת פרויקט היוקרה 'בראשית' בבלי נמשכת ללא כל שינוי, ואנו מצפים להחלטתה הסופית של ועדת הערר בנוגע לתוכנית, הצפויה להתקבל בתוך כחודשיים".