מנהל שיבא: "חל שיפור מסוים במצבו של שמעון פרס"

(עדכון) - פרופ' קרייס אמר כי מצבו הנוירולוגי של הנשיא לשעבר "יותר טוב", אך ציין כי מצבו עדיין מוגדר קשה ■ חתנו ורופאו, פרופ' רפי ולדן, הוסיף כי פרס "הבין את שדיברנו עמו" ■ מנהיגים בעולם התקשרו ללשכתו לדרוש בשלומו

שמעון פרס/ צלם: peter halmdgyi
שמעון פרס/ צלם: peter halmdgyi

מנהל בית החולים שיבא בתל השומר פרופ' יצחק קרייס ופרופ' רפי ולדן, רופאו האישי וחתנו של הנשיא לשעבר, עדכנו אחר הצהריים (ד') על מצבו הבריאותי של שמעון פרס המאושפז במצב קשה בבית החולים מאמש. "יש שיפור מסוים במצבו. הוא קצת יותר עירני ומצבו הנוירולוגי יותר טוב", אמר פרופ' קרייס. "הוא עדיין מורדם ומונשם. אנחנו מעירים אותו מעט ומצבו יציב מבחינת כל הפרמטרים האחרים".

פרופ' ולדן הוסיף: "כשהייתי בחדרו הוא הבין את שדיברנו עמו ולחץ את ידי בחום". הוא ציין: "אנחנו מתרשמים שמצב ההכרה שלו משתפר באופן ניכר". פרופ' ולדן ביקש בדבריו גם להודות לרבים שדרשו בשלום הנשיא לשעבר.

הבוקר מסרו השניים כי פרס בן ה-93 מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה אך יציב. "הוא מורדם שוב כדי שלא יתאמץ. הוא נמצא במצב יציב ואנחנו קוראים לכל עם ישראל לחבור אלינו בתפילה ובתקווה להחלמתו". במסיבת העיתונאים שקיימו השניים בבוקר אמר פרופ' קרייס כי "מצבו יציב עדיין קשה. הוא בהשגחה ובטיפול רציף של הצוות הרב תחומי של המומחים של שיבא". עוד הוא הוסיף כי הם מלווים את המשפחה והלשכה, "אני שמח לומר שהשיתוף פעולה הזה עובד טוב ואנחנו נמשיך לעדכן גם אותם וגם אתכם".

פרופ' שלומי מטצקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא, שבו מאושפז הנשיא התשיעי במצב קשה לאחר שעבר אתמול (ג') אירוע מוחי, אמר אמש לוואלה! NEWS כי מצבו של פרס "עדיין לא פשוט ובהחלט לווה בסכנה". הוא ציין כי בדיון שהתנהל בנוגע להמשך טיפולו של הנשיא לשעבר הוחלט כי הוא יישאר מורדם ומונשם, "על-מנת לספק לו את התנאים האופטימליים מבחינה נוירולוגית לאחר אירוע מוחי", וכי בשלב זה הוא לא ינותח.

פרופ' מטצקי הסביר כי ההחלטה שלא לנתח את פרס בשלב זה נובעת מכך שהנזק שבניתוח עלול לגבור על התועלת. "ניתוח לא ייטיב עם מצבו", אמר. "אנחנו חושבים כרגע שאין הצדקה לניתוח, ואין צורך רפואי לבצעו, כי ניתוח הוא לקיזוז הדימום, ויש לצדו סכנה גדולה. מדובר באירוע מורכב, כי הוא כולל גם אירוע מוחי וגם רקמה חולה מדממת".

מטצקי ציין עוד הלילה כי "מערכת הקרישה של פרס במגמת שיפור, והרושם הוא שהדימום נעצר". הוא אמר כי "כפי שהדברים נראים עכשיו, אולי יש תקווה לכך שאין צורך בהתערבות כירורגית בכלל", אך הדגיש: "צריך להבין שהמצב דינמי, הוא נמצא בטיפול נמרץ, לכן ההערכה מתמשכת, ומחר מוקדם בבוקר נעשה הערכה יותר מעמיקה. מה שיכול לגרום לשינוי בהחלטה הזאת היא בדיקה קלינית חוזרת או הדמיה חוזרת".

מטצקי הוסיף כי בשלב מסוים הופחתה רמת ההרדמה שניתנה לפרס, והרופאים התרשמו כי הוא מצליח לבצע "פעולות קלות".

לדבריו, ההחלטה להימנע מניתוח אינה קשורה בגילו המתקדם של פרס. "אנחנו מלאי תקווה שהוא יחזור לקדמותו, לתקשר עם הסביבה כבעבר, אבל לא יכולים או רוצים להתנבא", סיכם.

 

מלשכתו של פרס נמסר כי מצבו מוגדר קשה אך יציב, והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ. "במהלך הלילה יתקיימו הערכות מצב נוספות", נכתב בהודעה.

אמש נשא דברים בנו של פרס, חמי, מחוץ לבית החולים שיבא. "אלה שעות לא קלות שעוברות עליי ועל בני משפחתי", אמר. "נידרש כנראה לקבל החלטות בהמשך, לא כרגע. אנחנו לא יודעים להגיד יותר מזה. אני רוצה להגיד בשם המשפחה תודה רבה".

בהמשך אמר: "עוטפים אותנו בדאגה ובתפילות ובאהבה. אני רוצה למסור לכל אותם אנשים שרואים אותנו עכשיו ושולחים לנו הודעות, שלא היה דבר יותר יקר לאבא שלי מעם ישראל ומהאנשים. אני שומר על אופטימיות. אני מאמין, מתפלל ומקווה לטוב. יחד עם זאת, השעות הן לא פשוטות".