אקסלנס: הפחתת חשיפה לארה"ב לטובת השווקים המתעוררים

אקסלנס מעריכים כי העלאת הריבית לא תוכרז בספטמבר, כי אם בדצמבר ■ אינם פוסלים המשך אפשרות ל"הוצאת אוויר" מצד השוק עד להחלטת הפד בשבוע הבא

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

בית ההשקעות אקסלנס ממליץ בסקירתו השבועית "להוריד מעט משקל בשוק האמריקאי ואולי להגדיל מעט בשווקים מתעוררים לחודשיים הקרובים".

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מציין כי "בשבוע שעבר כתבנו בעיקר על תמחור היתר של שוקי המניות בעולם, בעיקר של האמריקאי, ובשבוע שעבר כבר ראינו הוכחה לתמחור היקר כאשר השוק תיקן בחדות כלפי מטה, רק בעקבות אמירה ניצית במיוחד של אחד מחברי הפד. כבר אתמול תיקן השוק בחדות כלפי מעלה בעקבות אימרה יונית יותר של אחת הנגידות והמסר המעומעם של הפד נמשך".

חברון ממשיך להעריך כי "התמחור בשוק המניות ימשיך להיות יקר, ובתקופה הקרובה תמשיך להיות תנודתיות על רקע העלאת הריבית הצפויה בארה"ב (כנראה בסוף השנה), על רקע הבחירות בארה"ב ועל רקע התנודתיות בנפט. התנודתיות בשוק המניות לצד חוסר הוודאות יאפשרו ניצול הזדמנויות לעשיית רווח מהיר".

חברון מעריך כי בפד לא ימהרו להעלות את הריבית. "בינתיים בעיקר עושים ניסוי כלים בציפיות של השוק, כשהמטרה היא למתוח את התשואות כלפי מעלה ולהעלות את הריבית רק כאשר העלאה תהיה מתומחרת במלואה".

הוא מודה כי העיתוי להעלאת הריבית בארה"ב אמנם לא אידיאלי אף ברמה הגלובלית, אולם ניכר כי הנגידים בכל רחבי העולם מבינים שהמדיניות המוניטרית מיצתה עצמה, ו"אף עלולה להיות מסוכנת כאשר מלכודת הנזילות מאפיינת כלכלות מפותחות רבות מדי".

ההמלצה העולה בסיכום הסקירה היא להוריד סיכון בתיק, וההערכה הינה כי התשואות יעלות במדרגה או שתיים בחודשים הקרובים. 

באקסלנס לא סבורים שההכרזה על העלאת הריבית תגיע כבר בפגישה הקרובה, אולם מאמינים שהיא תתרחש בדצמבר. "לאור רמת התשואות הנמוכה בשילוב עם שוקי מניות העומדים קרוב לרמת השיא איננו פוסלים המשך אפשרות ל"הוצאת אוויר" מצד השוק גם בתקופה הקרובה, ובעיקר עד להחלטת הריבית של הפד בשבוע הבא".