סגירה מעורבת בוול סטריט; אפל זינקה, הנפט ירד בכ-3%

הנפט המשיך לרדת, מחיר חבית מסוג ברנט כ-46 דולר ■ באייר תרכוש את מונסנטו תמורת 66 מיליארד דולר במזומן ■ UPS תשכור כ-95,000 עובדים זמניים ■ ברננקי: "יש לשקול ריבית שלילית"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, לאחר שמוקדם יותר היום (ד') הציגו המדדים עליות שערים. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת בעוד המשקיעים בעולם ממתינים בדריכות לפגישת הפד בשבוע הבא.

 

בשבוע האחרון עלתה התנודתיות בשווקים בעקבות דעות מנוגדות של בכירי הפד בעניין העלאת הריבית. ביום רביעי בשבוע הבא הבנק המרכזי של ארה"ב יודיע האם האם ממשיך בריסון המוניטרי או דוחה פעם נוספת את העלאת הריבית. החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-15% בלבד לכך שהפד יפעל החודש וסיכוי של כ-45% לכך שהוא יעלה את הריבית רק בדצמבר.

נגיד הפד לשעבר, בן ברננקי, הביע את דעתו לגבי נושא הריבית והציג תזה לא צפויה. "קובעי המדיניות הכלכלית צריכים לשקול קביעת ריביות שליליות", כתב ברננקי במסגרת תפקידו הנוכחי כיועץ במכון Brookings. יש לציין כי בעבר, כשנשאלה ג'נט ילן על הנושא, היא אמרה בבירור שלא קיימות תוכניות לנקוט בצעד כזה.

מנגד, יש כאלו המחזיקים בהשקפה שונה על הגורמים לתנודתיות בשוק. קים פורסט, אנליסט בכיר בפירמת ניהול ההשקעות Fort Pitt Capital, אמר: "השוק מנסה לעבד את השאלה הגדולה שכולנו שואלים, ולא - זה לא הפד. השאלה הגדולה היא: האם הכלכלה נמצאת במגמת שיפור? אנחנו לא יודעים".

"בועת" האג"ח הממשלתיות מתחילה להתפוצץ? אתמול נרשמו ירידות מהותיות באג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ארה"ב בעוד התשואה טיפסה בכ-6 נקודות בסיס לרמה של 1.71%. אחרי הברקזיט, נזכיר, המשקיעים נהרו לממשלתיות והתשואה של אג"ח הבנצ'מרק האמריקאית ירדה לרמה של כ-1.5%.

 

הנפט  נסחר במגמה שלילית, לאחר שאתמול השיל מערכו כ-3% אחרי שסוכנות האנרגיה הבינלאומית עדכנה את תחזית התפוקה של הזהב השחור וכעת צופה כי עודף ההיצע בשוק הנפט ימשיך גם בשנת 2017, מעבר למה שהיא חזתה בעבר. נתון מלאי הנפט בשבוע החולף בארה"ב פורסם ומצביע על ירידה של 600 אלף חביות, לעומת התחזית שעמדה על תוספת של 2.8 מיליון חביות.

מניית אפל  המשיכה בעליות זה היום השלישי ברצף, בעקבות ביקושים גבוהים מהצפוי לאייפון 7 שהושק החודש. מנכ"ל T-mobile אמר כי הביקושים למכשיר גבוהים כמעט פי 4 מהביקושים למכשיר הקודם בתקופה המקבילה. בעת שהשוק בוול סטריט חווה טלטלות בתקופה האחרונה, מניית החברה מציגה עליה נאה של כ-9% בארבעת ימי המסחר האחרונים.

טוויטר  משיקה אפליקציית צפיה ישירה ל-אפל TV, אמזון FIRE TV ול-Xbox One. החברה תעביר באפליקציה שידורים חיים, כדוגמת משחקי ה-NFL ביום חמישי ותכנים נוספים שתרכוש.

UPS הודיעה כי תשכור 95,000 עובדים זמניים חדשים, על מנת להתמודד עם העומס הצפוי על שירותי הדואר בתקופת החגים הקרובה. המהלך, שיחל בנובמבר, יספק מענה לעליה הדרמטית במספר דברי הדואר הנשלחים בתקופה זו, כאשר לכך תורמת גם המגמה הגוברת להזמנות מוצרים באופן מקוון ושילוחם ברחבי ארה"ב והעולם.

יצרנית הרכב פורד הכריזה על תוכנית צמיחה חדשה. החברה הודיעה בנוסף כי הביצועים הפיננסים שלה עשויים לרדת ב-2017 כתוצאה מהתוכנית החדשה אך לעלות ב-2018. המנכ"ל-שותף בחברה, מארק פילדס, הכריז כי בשלוש השנים הקרובות תעביר החברה את כל פעילות ייצור הרכבים הקטנים מחוץ לארה"ב, לטובת מפעלים חדשים שהיא בונה במקסיקו בהשקעה של 1.6 מיליארד דולר. פילדס ציין כי המהלך אמור לייצר רווחיות בשל צמצום עלויות הייצור. איגוד עובדי יצרניות הרכב בארה"ב הודיע כי הוא לא צופה ירידה במספר המשרות בתחום בשל המהלך, מאחר ולטענתו ייווצרו משרות חדשות בייצור כלי רכב גדולים יותר.

מניית טבע עלתה היום, על רקע פרשיית רימסה. טבע, שרכשה את החברה המקסיקנית לפני כשנה בכ-2.3 מיליארד דולר, ניצבת בפני תביעה שהוגשה על ידי אחד מבעליה הקודמים של החברה - והודיעה שהיא מתכננת "להגיב לה בעוצמה".

ענקית תוספי התזונה הרבלייף  רשמה זינוק במחיר המניה לאחר שאחד המשקיעים בחברה, מיליארדר קרנות הגידור קארל אייקן, התבטא כי הוא שואף לרכוש עד כ-50% ממניותיה וכי ביצועיה ישתפרו במידה ותימחק מהמסחר בבורסה ותהפוך לחברה פרטית.

רשמית - עסקת המזומנים הגדולה בהיסטוריה יוצאת לדרך: לאחר מו"מ של 4 חודשים, ענקית הכימיקלים הגרמנית באייר הודיעה כי היא רוכשת את חברת החקלאות האמריקאית מונסנטו  תמורת 128 דולר למניה, כ-66 מיליארד דולר במזומן.