בזק תשלם מס בהיקף 462 מיליון שקל במסגרת מיזוג yes

בזק הגיעה להסכם שומה עם רשות המסים, שבמסגרתו ניתן אישור מקדמי למיזוג yes לתוך בזק ■ המשמעות האמיתית: בזק מעריכה שתבוטל ההפרדה המבנית

שאול אלוביץ'  / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ' / צילום: איל יצהר

חברת בזק  הודיעה היום (א') כי הגיעה להסכם שומה עם רשות המסים בנוגע להפסדים הצבורים של yes במסגרת מיזוג עתידי עם בזק.

על-פי ההסכם שנחתם עם רשות המסים, בזק תשלם באופן מיידי סכום של 462 מיליון שקל. בנוסף, בהתאם להסכם הרכישה במסגרתו בזק רכשה משאול אלוביץ' את אחזקותיו ב-yes, צפויה החברה לשלם 200 מיליון שקל נוספים לאלוביץ' עם החתימה על ההסכם עם רשות המסים; כך שבסך-הכול תשלם החברה סכום עצום של כ-660 מיליון שקל בגין הפסדי yes, סכום שמצטרף ל-680 מיליון שקל שכבר שולמו עם השלמת עסקת yes.

בזק אינה מרחיבה בעניין יכולתה לעשות שימוש בהפסדי yes הצבורים, אולם כפי שכבר פורסם ב"גלובס", ללא ביטול של ההפרדה המבנית ומיזוג מלא בין בזק ל-yes, בזק לא תוכל לנצל הפסדים צבורים אלה. לא ברור, אם כן, מדוע מיהרה בזק לחתום עם רשות המסים על הסדר במסגרתו היא משלמת סכומי-עתק אלה, וזאת בטרם בוטלה ההפרדה המבנית.

בזק, כך נראה, מוכנה להמר ולהעריך כי משרד התקשורת יבטל את ההפרדה המבנית, שאם לא כן היא מסתכנת בהשלכת מאות מיליוני שקלים לפח ובתביעות אישיות כנגד חברי הדירקטוריון שאישרו הימור מסוכן זה.

ההסכם עם רשות המסים עליו דיווחה בזק היום מסביר את התגברות הלחצים שמפעיל באחרונה מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר על הגורמים המעורבים להתקדם בביטול ההפרדה המבנית, וזאת על אף התנגדות עזה של שר האוצר משה כחלון ואנשי משרדו.

האם ההימור של בזק יצליח? ימים יגידו.