יופחתו עמלות עו"ש ל-200 אלף אזרחים ותיקים ובעלי מוגבלויות

200,000 אזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות הועברו לפי דרישת הפיקוח על הבנקים למסלול עמלות מוזל בבנק בו הם מנהלים את חשבונם ■ החיסכון נאמד בעשרות עד מאות שקלים לשנה

כרטיס אשראי כספומט קניות נתח שוק צרכנות / צלם: פוטוס טו גו
כרטיס אשראי כספומט קניות נתח שוק צרכנות / צלם: פוטוס טו גו

ב-1 לספטמבר, נכנסה לתוקף הוראה של הפיקוח על הבנקים שחייבה את הבנקים לצרף באופן יזום חשבונות של אזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות לשירות המסלולים הבסיסי.

שירות זה הוא בעלות של 10 שקלים לחודש, והוא כולל 10 פעולות בערוץ ישיר ופעולת פקיד אחת לחודש. הצירוף של החשבונות נעשה על-ידי הבנקים בתום הליך סריקה שבמסגרתה זוהו החשבונות שההצטרפות לשירות המסלולים הבסיסי משתלמת עבורם מבחינת החיסכון הכספי.

בסריקה הנוכחית צורפו לשירות המסלולים הבסיסי כ-200,000 חשבונות, וייחסכו באופן מצטבר ללקוחות הבנקים 36 מיליון שקל בשנה. בממוצע, החיסכון בעמלות מהמעבר היזום מוערך בסכום הנע בין עשרות למאות שקלים בשנה לחשבון בודד.

בהתאם לתיקון שיזם הפיקוח על הבנקים, הבנקים יידרשו לחזור ולבצע אחת לשנה, בחודש מארס, סריקה מחודשת לאיתור חשבונות נוספים של לקוחות ותיקים ולקוחות עם מוגבלויות ולצרפם לשירות המסלולים הבסיסי.

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, מסרה: "אני קוראת ליתר אזרחי המדינה וגם לעסקים הקטנים לבדוק מול הבנק שלהם האם משתלם להם לעבור למסלול העמלות שיזם הפיקוח על הבנקים ולחסוך כך עשרות ועד מאוד שקלים בשנה".