גפני: "חוק מיסוי דירה שלישית לא יעבור את ועדת הכספים"

יו"ר ועדת הכספים הבטיח בכנס סוכני הביטוח באילת לחסום את החוק שיזם שר האוצר כחלון ■ על חוק ההסדרים: "בושה לכנסת אם חוק ההסדרים בנוסח הנוכחי יעבור"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני ניצל את הבמה בכנס לשכת סוכני הביטוח באילת על מנת להתנגח ביוזמתו של שר האוצר משה כחלון למיסוי דירה שלישית: "חוק מיסוי דירה שלישית לא יעבור את ועדת הכספים. העלאת מס הרכישה לא הובילה להוזלה של מחירי הדיור. במקום לטפל בשורש הבעיה, הפסקת ספסור המדינה בקרקעות, הגדלת ההיצע, מתעסקים במקומות הלא הנכונים", אמר.

בנוסף, התבטא גפני בנושא חוק ההסדרים, וספציפית בנוגע להשפעתו על סוכני הביטוח: "חוק ההסדרים בשנה שעברה בנוגע אליכם היה מיותר מראשיתו, ולא תרם במאום לאזרחים. הסמכויות של הממונה ואי יכולת ועדת הכספים לפקח עליה הם בכי לדורות. הסוכנים הם חלק מתוך המערכת ואסור שלא יהיו בראשית קבלת ההחלטות, אני מבטיח שעל אף שהעבירו את הסמכויות להקמת רשות שוק ההון לח"כ אלי כהן שעומד בראשות וועדת הרפורמות, אני לא אוותר לרגע. שום מהלך של אגף שוק ההון שישפיע על הציבור הישראלי לא יעבור ללא ועדת הכספים. דורית סלינגר הייתה צריכה להיות פה, חבל שהיא לא באה.

"בושה לכנסת אם חוק ההסדרים בנוסח הנוכחי יעבור. 80 חוקים בזמן כל-כך קצר, שחלקם אינם נוגעים כליל לתקציב, לא יכולים לעבור", אמר הח"כ.

כנגד חוק מיסוי דירה שלישית הועלו מספר טענות, בהן התזה שלפיה גם עשירים שבבעלותם דירות בעשרות מיליוני שקלים, ישלמו את אותו המס שכחלון משית על כאלה שרכשו 3 דירות זולות בפריפריה. בנוסף, לפי הצעד של כחלון, מי שמחזיק פנטהאוז בתל-אביב בלמעלה מ-30 מיליון שקל בכלל לא ישלם מס, בעוד שבעלי דירות במאות אלפי שקלים בבאר-שבע, קריית שמונה וכדומה - ישלמו גם ישלמו.