ערב החלטת הפד: עליות קלות בנעילת המסחר בוול סטריט

ועדת השווקים הפתוחים התכנסה הערב ומחר תתפרסם החלטת הריבית של הפד ■ מאקרו: נתון היתרי בניה מאכזב בארה"ב ■ מחיר הנפט מסוג WTI עלה ב-0.3% ל-43.4 דולר לחבית

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים קלות, על רקע כינוס ועדת השווקים הפתוחים (FOMC) של הפדרל ריזרב. הוועדה תקיים דיונים בנושא המדיניות המוניטרית בארה"ב, ותכריז על החלטותיה מחר ב-21:00 (שעון ישראל). כמו כן, צפויה להתפרסם מחר מדיניות הבנק המרכזי של יפן. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת, והמסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה דומה.

 

מחיר הנפט ננעל הערב בעליות קלות לאחר שרוב היום נסחר בירידות. ברקע למסחר, שר הנפט בוונצואלה אמר שתפוקת הנפט העולמית צריכה לרדת בכ-10% על מנת להגיע לרמה תואמת לשיעור הצריכה הנוכחי. כיום, עומדת התפוקה העולמית על כ-94 מיליון חביות ביום. סיבה נוספת לירידות המחירים היא הערכות האנליסטים שמלאי הנפט בארה"ב עשוי להראות עלייה של כ-2.3 מיליון חביות. מחיר הנפט מסוג WTI עלה ב-0.3% ל-43.44 דולר לחבית.

היום פורסמו נתוני היתרי הבניה לבתים פרטיים בארה"ב. הנתונים, שנבדקים חודשית, מראים על נתון (בהתאמה שנתית) של 1.14 מיליון היתרים, נתון מאכזב ביחס לתחזית שעמדה על 1.17 מיליון.

בנוסף, היום יתפרסמו מספר דוחות פיננסיים של חברות S&P 500. ענקית שירותי הדואר פדקס  פרסמה את דוחותיה והציגה רווח של 2.9 דולר למניה, גבוה יותר מצפי האנליסטים שעמד על 2.81 דולר למניה.

מניית Ascena, קמעונאית ביגוד נשים בארה"ב המחזיקה באלפי נקודות מכירה, צנחה בכ-29.4% במסחר לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים מאכזבים ופספסה את תחזיות האנליסטים לרווח. החברה גם תיקנה כלפי מטה את תחזיותיה ל-2017. 

מניית צ'ספיק אנרג'י  ריכזה עניין בעקבות הודעה כי איל קרנות הגידור, קארל אייקן, צמצם את אחזקותיו בחברה ביותר מחצי. אייקן, שהחזיק 9.4% מהחברה, מחזיק כעת 4.55% בלבד. המיליארדר טוען כי צמצם את אחזקותיו לטובת תכנון מס משופר. 

 

יצרנית התרופות GSK נסחרה על רקע הודעתה על החלפת מנכ"ל החברה אנדרו וויטי במארס 2017. מחליפתו של וויטי תהיה אמה וולמסלי.