שלטונות אינדונזיה עשויים לדרוש מגוגל מסים ב-400 מיליון דולר

לשכת המס טוענת כי חטיבת גוגל אינדונזיה שילמה פחות מ-0.1% מסך מס ההכנסה והמע"מ שהייתה חייבת אשתקד

גוגל / צילום: רויטרס
גוגל / צילום: רויטרס

אינדונזיה מתכננת לתבוע את גוגל, שבבעלות אלפבית, בגין חובות מס שהצטברו במשך 5 שנים. ייתכן כי ענקית החיפושים המקוונים תקבל דרישה לתשלום מס בסך 400 מיליון דולר בגין 2015 בלבד, אם ייקבע כי השתמטה מתשלום מסים, לדברי פקיד מס בכיר.

מוחמד האניב, ראש ענף המקרים המיוחדים בלשכת המס, אמר לרויטרס כי חוקריו ביקרו אתמול (ב') במשרד גוגל באינדונזיה. לשכת המס טוענת כי חטיבת גוגל אינדונזיה שילמה פחות מ-0.1% מסך מס ההכנסה והמע"מ שהייתה חייבת אשתקד.

בעקבות פנייה שבה התבקשה גוגל להגיב לדברי האניב, חזרה גוגל אינדונזיה על ההודעה שפרסמה בשבוע שעבר, שבה הצהירה שהיא ממשיכה לשתף פעולה עם הרשויות וכי שילמה את כל המסים החלים עליה.

ממשלת אינדונזיה נוקטת במהלך זה על רקע מאמציה המוגברים להגדיל את גביית המס כדי להקטין את הגירעון התקציבי ולממן תוכנית תשתיות שאפתנית. ממשלות אחרות ברחבי העולם נוקטות גם הן ביד קשה כלפי מה שהן רואות כהשתמטות תאגידית שערורייתית מתשלום מסים.

האניב ציין כי לשכת המס מתכננת לדרוש מחברות אינטרנט אחרות לשלם מס.

אם ייקבע שגוגל אשמה בהשתמטות ממס, ייתכן שהיא תידרש לשלם קנסות שגובהם עד פי ארבעה מהסכום שהיא חייבת, וסך חשבון המס שלה בגין 2015 יתפח ל-418 מיליון דולר, לדברי האניב. הוא סירב לספק אומדן של לגבי חבות המס של גוגל במהלך כל 5 השנים.