חדש מ-WAZE: כך תוכלו לנווט במקומות סגורים ובחניונים

במסגרת מיזם ה-Beacons החדש של WAZE, החברה תרשת מנהרות וחניונים בחיישנים ■ כך יצליחו המשתמשים באפליקציית הניווט הפופולרית להמשיך להתמצא במרחב

הנכס החזק ביותר של אפליקציית הניווט הפופולרית וויז הוא ככל הנראה קהילה גדולה ופעילה במיוחד. עכשיו, החברה מעוניינת להרחיב את הקהילה באמצעות מפעילי מנהרות וחניונים, המעוניינים לסגור את הפער בכל הקשור לטכנולוגיות ניווט אלחוטיות.

עד עכשיו אותן דרכים מקורות היו חסומות בפני כל תקשורת אלחוטית, בדגש על ניווט ב-GPS. וויז מקווה לפתור את הבעיה באמצעות שימוש בחיישני בלוטות'. במסגרת פרויקט החיישן המדובר המכונה גם "ביקון" (Waze Beacon), היא לא תבקש את עזרתם של הנהגים הפרטיים אלא תפנה דווקא אל ראשי ערים המעוניינים לשפר את השירות לתושבים.

כל חיישן עולה 28.5 דולר ליחידה, כאשר לכל ק"מ של מנהרה דרושים כ-25 חיישנים. את הביקונים ניתן לתכנת כך שהם ישדרו אותות לסמארטפונים בצד המשתמש, ויידעו את מיקומו של הנהג בצד של המפעיל, מה שיעזור לייעול הכניסה והיציאה מחניונים מקורים וממנהרות. נכון לכתיבת שורות אלה, הווייז ביקונס הותקנו כבר במנהרות בפיטסבורג ובחיפה, כאשר פריז וריו דה ז'נרו הן הבאות בתור.