ביוליין זינקה יותר מ-22% לאחר רכישת תרופה לכבד

התרופה נרכשה מבית החולים הדסה ואוניברסיטת בן-גוריון

מניית חברת פיתוח התרופות ביוליין  עלתה היום (א') ב-22%, לאחר שהודיעה כי רכשה תרופה לטיפול באי-ספיקת כבד. לאחר הזינוק במניה, נסחרת ביוליין  בתל-אביב ובנאסד"ק לפי שווי של כ-73 מיליון דולר.

התרופה שנרכשה ותיקרא BL1220, פותחה על-ידי פרופ' ירון אילן מבית החולים הדסה ופרופ' סמדר כהן מאוניברסיטת בן-גוריון, אשר פיתחה גם את התרופה של ביוליין למניעת נזקי התקפי לב, שנכשלה בשלבים מתקדמים של הניסויים הקליניים, לאחר שכבר נמכרה בהסכם מסחור לחברת הביוטק איקריה.

ההון לרכישת התרופה יוקצה במסגרת שיתוף-פעולה של ביוליין עם ענקית הפארמה נוברטיס. במסגרת הסכם זה, שתי החברות בוחרות יחד את הפרויקטים, משקיעות בהן מתוך סכום של 10 מיליון דולר שהקצתה נוברטיס לביוליין לצורך העניין, כאשר ביוליין מפתחת את התרופה עד שלב הניסויים בבני אדם ונוברטיס יכולה להחליט האם לקחת את התרופה להמשך הפיתוח אצלה. זהו המוצר השני שנכנס תחת מטריית שיתוף-פעולה זה בין ביוליין ונוברטיס.

התרופה מצטרפת לצנרת התרופות של ביוליין, שהתרופה המובילה בה היום היא טיפול ללוקמיה, שנמצא בשלב IIB של הניסויים הקליניים. לאחרונה מונה פיליפ סרלין למנכ"ל החברה.

כניסה לשוק גדול

ההודעה על רכישת התרופה מצד ביוליין מגיעה על רקע פעילות ערה בתחום התרופות לטיפול במחלות כבד, שהתאפיינה השבוע ברכישת חברת טובירה האמריקאית בידי אלרגן לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר, פרמיה של מאות אחוזים.

בעוד טוריבה מפתחת תרופה לטיפול בשחמת הכבד, הנובעת ממחלת הכבד השומני, התרופה של ביוליין נועדה לטיפול באי-ספיקת כבד, שיכולה לנבוע משחמת בכבד כתוצאה מכבד שומני או מחלות אחרות. בשני המקרים מדובר בשווקים גדולים.