מקורות גייסה 700 מיליון שקל ממוסדיים לאחר ביקושי ענק

ההנפקה הפרטית למוסדיים, בריבית צמודה למדד של 2.38%, נועדה לממן חלקים מהתוכנית החמש-שנתית לפיתוח משק המים ובהם השלמת מערכת המים החמישית לירושלים

שמעון בן חמו / צילום: יונתן בלום
שמעון בן חמו / צילום: יונתן בלום

חברת מקורות, מונופול המים הישראלי, השלימה בשבוע שעבר גיוס של 700 מיליון שקל בהנפקה פרטית של איגרות חוב למשקיעים מוסדיים, במטרה לממן חלקים מהתוכנית החמש-שנתית לפיתוח משק המים. ההנפקה התבצעה בריבית צמודה למדד של 2.38% והביקושים היו גבוהים ממיליארד שקל. את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי חיתום, דיסקונט חיתום, לאומי פרטנרס וברק קפיטל חיתום. מדובר בהרחבה לסדרה 8 שתיפרע בשנים 2016 עד 2048.

כלכלני S&P מעלות מדרגים את החוב של מקורות ברמת AAA באופק יציב וציינו בעדכון לסקירתם על החברה כי "מעמדה המונופוליסטי של מקורות ונכונותה של המדינה לתמוך בה בעת הצורך אינם עומדים להשתנות בתקופה הקרובה". מנגד, לחברה יש "מינוף גבוה ויחסי כיסוי חלשים בנוסף לתלות בשוק ההון לביצוע תוכנית ההשקעות". עם זאת, "לחברה נגישות גבוהה למקורות מימון". למקורות יש תזרים מזומנים גבוה מפעילות שוטפת (605 מיליון שקל ב-2015) והיא הציגה רווח נקי בכל אחת מחמש השנים האחרונות.

הכסף שגויס ישמש לפרויקטים שונים, בהם השלמת מערכת המים החמישית לירושלים, שעלותה הכוללת מגיעה ל-2.5 מיליארד שקל, והוגדרה על ידי הממשלה כפרויקט לאומי. החלק המערבי של המערכת, בין רחובות לבית שמש, כבר הושלם ומספק מים לצרכנים. החלק המזרחי של המערכת יסתיים במוצא-עין כרם, ויכלול חציבת מנהרה באורך 13 ק"מ החל מחודש נובמבר השנה.

את גיוס ההון הובילו בתוך מקורות מנכ"ל החברה שמעון בן-חמו, סמנכ"ל הכספים יוחאי שוחט, ומנהלת יחידת הגזברות לינה לוי-דרגוצקי. את התהליך ליוו עורכי הדין אסתר קורן, יפעת שפטל ועופר זהבי ממשרד עו"ד גרוס קלינהנדלר, חודק הלוי גרינברג ושות'.