מנכ"ל בסט מובייל: זו הדרך להילחם בגניבות מכשירי סלולר

לדברי עמי צים, התופעה תתחסל מיד אם חברות הסלולר יזהו שמכשיר שעלה לרשת שלהן הוגדר כגנוב ויחסמו אותו מיד ■ "פתרון שאומץ כבר בטורקיה" - האם הוא יפתור את הבעיה בישראל?

מנכ"ל רשת בסט מובייל, עמי צים, מנסה להוביל מהלך שיחייב את חברות הסלולר לנתק מכשיר סלולרי שנגנב מהרשת - זאת כתחליף לכוונה להקים אתר מכירות לטלפונים סלולריים מוברחים שמתכננת רשות המסים.

לדברי צים, הדרך הנכונה למנוע הברחות וגניבות של מכשירים סלולריים היא פשוט בדרך של חסימת המכשיר הגנוב לשימוש בכל רשת סלולרית.

"במקום להתעסק בכל מיני יוזמות שלא יובילו לפתרון יסודי של הבעיה, מה שאני מציע זה פתרון שאומץ כבר בטורקיה, ושעושה סוף לסיפור ההברחות והגניבות של מכשירים", הוא אומר. 

לדבריו, לכל מכשיר יש תעודת זהות שרשומה אצל המפעיל - וכך ניתן בקלות לחסום את המכשיר ברגע שיודעים את תעודת הזהות שלו, שמזהה את המכשיר כגנוב. כל מי שנגנב לו המכשיר יוכל לפנות למשטרה עם המספר המזהה, ולאחר אימות קצר המשטרה תהיה זו שתודיע לחברות הסלולר לחסום את אותו מכשיר גנוב.

במקביל, לפי הצעת צים, תיירים שייכנסו לארץ עם מכשירים לא מזוהים, יקבלו תקופת חסד של עד 3 חודשים שבהם יוכלו להשתמש במכשיר שברשותם כרגיל. לאחר מכן הם יצטרכו להירשם באחת מחברות הסלולר כדי שיוכלו להמשיך ולקבל שירות.

צים טוען כי התופעה של גניבות מכשירים סלולריים הייתה מתחסלת כך באופן מיידי, אך לא רק זאת - גם גניבת המכשירים והפצת תמונות מתוכם היו נמנעות.