בעקבות מסמכי פנמה: נעצרו שני חשודים בשימוש במקלטי מס

שני שותפים עסקיים נעצרו בחשד להעלמת הכנסות של מיליוני שקלים בחברות במקלטי מס בחו"ל

בית משפט השלום בתל-אביב הורה היום (ג') על מעצרם ושחרורם בערבות של שני שותפים עסקיים, החשודים בהשמטת הכנסות של מיליוני שקלים שמקורן בחברות הרשומות במקלטי מס בחו"ל.

מעצרם של החשודים הוא במסגרת חקירת "עיר מקלט" המתנהלת בפקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים בעקבות חשיפת "מסמכי פנמה" ופעילות מודיעינית שבוצעה אודות ישראלים שפתחו חברות במקלטי מס.

השופטת התירה את פרסום פרטי הפרשה, אך ביקשה לבחון בשלב זה את בקשתם של החשודים להורות על צו איסור פרסום שמותיהם.

בבקשות המעצר נטען כי החשודים, המכהנים כדירקטורים וכבעלי מניות במספר חברות בארץ ובחו"ל, פתחו בשנת 2008, באמצעות חברה המתמחה בכך, מספר חברות במקלטי מס (אנגווילה, בליז ואיי הבתולה הבריטיים), על-מנת להסוות את בעלותם בהן.

לפי החשד, השניים לא דיווחו בדוחות שהגישו למס הכנסה על בעלותם בחברות שנפתחו וכן על חשבונות בנק המנוהלים על-ידם בחו"ל והשמיטו לכאורה הכנסות שמקורן בחו"ל בהיקף של מיליוני שקלים בין השנים 2014-2012. 

בשל החשדות נגד השניים נפתחה אתמול חקירה גלויה, במסגרתה בוצעו חיפושים בביתם ובמשרדם של החשודים, ונתפסו מסמכים ומחשבים שיש להם קשר לחשדות. כמו כן, בכספת בביתו של אחד החשודים נמצאו סכומי כסף במזומן בשקלים ומטבע זר בסכום כולל של כ-600 אלף שקל. 

החשודים שוחררו בערבות עצמית של 500 אלף שקל כל אחד וערבות צד ג' של 250 אלף שקל כל אחד. כמו כן, הוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ, ודרכונם יופקד במשרדי היחידה החוקרת.