פרויקט האנליזות בבורסה בת"א: המלצת קניה לאלומיי קפיטל

לפי ההמלצה, החברה נהנית מתזרים מזומנים קבוע מפעילויות סולאריות בספרד, איטליה וישראל ■ אמש זכתה פורסייט, המפתחת פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר לנהג, להמלצה דומה

תחנה סולרית בשדה בוקר / צילום: תמר מצפי
תחנה סולרית בשדה בוקר / צילום: תמר מצפי

פרויקט האנליזות של הבורסה עם החברות אדיסון ופרוסט אנד סאליבן תופס תאוצה, והפעם הגיע תורה של אלומיי קפיטל, הזוכה להמלצת קנייה חמה בדומה לשתי הקודמות לה - ננו דיימנשן ופורסייט. האנליסטים של אדיסון פרסמו היום המלצה על מניית אלומיי קפיטל של שלמה נחמה, עם מחיר יעד של 11.50 דולר (43 שקל), גבוה ב-26% ממחירה בסיום המסחר אתמול בוול סטריט (החברה נסחרת גם בת"א בשווי של כ-364 מיליון שקל).

באדיסון מציינים כי תיק הנכסים הבינלאומי של אלומיי, המורכב מנכסים מניבים, מציע למשקיעיה חשיפה למגוון נרחב של טכנולוגיות ושוקי קצה. היתרון העיקרי הינו תזרים מזומנים יציב וקבוע המבוסס על הכנסות מוסדרות מפעילויותיה הסולאריות. אלומיי מחזיקה מתקנים פוטו-וולטאים סולאריים בספרד ואיטליה בעלי כושר ייצור של 30.5 מגה-וואט וכן 9.4% מדוראד, המפעילה תחנת כוח בארץ שפועלת באמצעות גז טבעי בעלת כושר ייצור של 850 מגה-וואט.

להנהלת החברה, אומרים באדיסון, יש ניסיון רב בתחום האנרגיה והפיננסים. ניהול ההון הינו המפתח העיקרי ליצירת ערך לטווח הארוך עבור בעלי המניות של אלומיי, וההנהלה הוכיחה עצמה כמיומנת מאוד ברכישת נכסים במחירים אטרקטיביים ומניבי תשואות מזומנים גבוהות. החברה צפויה ליצור עודף של 6 מיליון דולר עד סוף 2016 בתזרים מזומנים פנוי, שמייצג תשואה של 6.2%. "עם רמת חוב נמוכה ברמה של 21% חוב נטו לשווי תפעולי. לאלומיי יש פלטפורמה פיננסית חזקה לביצוע השקעות צמיחה בשנים הקרובות".

באדיסון מעריכים כי החברה תציג השנה הכנסות של 14.2 מיליון דולר, רווח לפני מס של 3.3 מיליון דולר ורווח למניה של 23 סנט. ב-2017 צפויות הכנסות של 14.3 מיליון דולר, רווח לפני מס של 4.7 מיליון דולר ורווח של 32 סנט למניה.

צפי לצמיחה של 49% בעשור הקרוב

ההמלצה על אלומיי מתפרסמת לאחר שאתמול פורסמה המלצה של אדיסון על חברת פורסייט, המפתחת פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ולאפליקציות נהיגה אוטונומיות לחלוטין. באדיסון הציבו מחיר יעד של 3.15 שקלים למניית פורסייט, גבוה ב-50% ממחירה בבורסה.

"לחברה יעד של הסתברות גילוי עצמים של 100% באור יום, בכל תנאי מזג האוויר ותאורה. אם תצליח להציג שיפורים מהותיים ברמת הבטיחות בתפקוד מערכות ADAS, אנו מצפים כי החברה תגדיל משמעותית את שוויה בשוק המוצרים לגילוי משתמשי דרך פגיעים (VRU). לשוק זה צפוי, לפי מחקרים של ABI Research, שיעור צמיחה שנתי משוקלל של 49% במהלך העשור הקרוב", כתבו האנליסטים אנה בוסונג וריצ'רד ג'נס.

באדיסון מסבירים בנוסף כי מאחר ופורסייט נמצאת עדיין בשלבי פיתוח, הם השתמשו במודלים של תזרים מזומנים מהוון לצורך הערכה הן של פורסייט והן של Vision Rail, בה מחזיקה החברה ב-31.5% מהון המניות. "בעקבות הצלחות מוקדמות בשלבי הניסוי, אנו מניחים כי החברה תצליח להגיע ל-100% גילוי עצמים בכל תנאי מזג האוויר עבור מוצר הפרימיום שלה, וכן תצליח להציג יתרונות בטיחות מהותיים ביחס לשוק. לפיכך, אנו חוזים כי עד 2025 לחברה יהיה נתח של 3% בשוק העולמי (6% בסין ו-2% בשאר העולם)", סיכמו האנליסטים.