פרשת ראש הממשלה נתניהו: המיליארדר רון לאודר תושאל

התפתחות דרמטית בבדיקה בעניינו של ראש הממשלה: המיליארדר רון לאודר עוכב למסירת עדות נגד משפחת נתניהו כשהגיע לארץ להלוויית פרס ■ כיצד המהלך ישפיע על הפרשה?

רון לאודר / צילום: תמר מצפי
רון לאודר / צילום: תמר מצפי

בסוף השבוע, בין מנהיגי המדינות והנכבדים הרבים, השתתף גם המיליארדר רון לאודר בהלווייתו של הנשיא וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס. הערב (ג') פורסם לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 2 כי לאודר עוכב למסור עדות במשטרה על-מנת למסור עדות בעניין משפחת נתניהו.

לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, עוכב על-ידי חוקרי להב 433 לאחר הגעתו לארץ. לאודר אמר לחוקרים שזה לא מכובד. "אני מגיע מאזכרה לטבח בבאבי-יאר, מגיע להלוויית חבר טוב שהייתי שותף למהלכים מדיניים איתו (פרס) - ואתם מעכבים אותי". הצדדים נפרדו בסוף כידידים: לבסוף סוכם כי חוקרי יחידת להב 433 ימריאו בימים הקרובים לניו-יורק - או שלאודר יתייצב שוב בישראל למסירת עדות מפורטת.

לאודר הבטיח לענות על כל השאלות ביושר ובפתיחות על-מנת לעזור לחקר האמת. מדובר בתפנית מסוימת בחקירה: אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שעד כה נהג בזהירות רבה בפרשה, אישר את המהלך - הדבר מעיד על בסיס מוצק לחשדות בליווי דחיפות.

נזכיר כי באפריל 2011 אמרה שרה נתניהו על לאודר, שהחזיק אז בערוץ 10: "הוא היה חבר שלנו, הוא כבר לא. הוא הטיס אותנו ואירח אותנו יותר מכל אלה שמוזכרים בתחקיר ואפילו לא הוזכר בו".

לאודר, שהיה בעבר מבעלי השליטה בערוץ 10, נחשב למקורבו של נתניהו - אך בשנים האחרונות מתח ביקורת על מדיניותו של נתניהו בנושא הגרעין האיראני.

בחודש שעבר פרסם לראשונה כתב חדשות 2, גיא פלג, כי הפרשה החדשה והמרכזית שבעניינה נבדקת האפשרות לחקור באזהרה את ראש הממשלה בנימין נתניהו היא ניסיון לקבלת שוחד. מדובר בעבירה שמתבצעת לכאורה כאשר אדם פונה לאחר ומבקש שוחד, גם אם השני לא נענה לו.

יש להדגיש כי מדובר - על-פי החשד הראשוני - בניסיון של ראש הממשלה לקבל שוחד באופן אישי, לא באמצעות בנו או רעייתו. כמו כן, בעניין זה אין חשד להתיישנות מכיוון שהמעשה בוצע לכאורה בעת האחרונה. כעת, לאחר שחקירת ארי הרו לא הניבה את המצופה, והחומר שהביאו איש עסקים ועיתונאי לא הניב דבר, מתמקדים כעת באפיק החדש - החשד לקבלת שוחד.