דרוקר וחדשות 10: "הקשר בין נתניהו לאדלסון אינו עניין רכילותי"

הגישו ערעור בעקבות הפסיקה שלפיה נתניהו לא יחויב לחשוף פרטים על שיחותיו עם עורך "ישראל היום" ועם בעליו ■ בעתירה מתואר "ישראל היום" כעיתון "התומך תמיכה בלתי מסויגת, לעתים כמעט קומית, בראש הממשלה"

כחודשיים לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, קבע כי משרד ראש הממשלה לא יחויב להעביר לעיתונאי רביב דרוקר ולחדשות 10 פרטי מידע על שיחותיו של בנימין נתניהו עם עמוס רגב שלדון אדלסון, הגישו היום (ד') דרוקר וחברת החדשות ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון.

השופט מינץ קבע בזמנו כי פרטים אודות תאריכי השיחות בין נתניהו לרגב ולאדלסון, משכן, והשעות בהן נערכו - נכללים בגדר ענייניהם הפרטיים של השניים, ולכן לא ניתן לחייב את משרד ראש הממשלה למסור מידע לגביהם.

היום מגיבים על כך עורכי הדין, יונתן ברמן ואורי אדלשטיין, המייצגים את דרוקר ואת חברת החדשות של הערוץ, וטוענים כי "אף אם מר אדלסון ומר רגב הם אינם אלא 'חברים אישיים' של ראש הממשלה, ואף אם שיחותיהם אינן נוגעות לעניינים מקצועיים כלל (והמערערים, מיותר לציין, מטילים ספק בכך שאלה הם אכן פני הדברים), עצם מסירת המידע אודות מועדי השיחות ואודות משך השיחות לא יחשוף את תוכנם של 'העניינים האישיים' אודותם שוחחו (לפי טענתם)".

למעשה, נטען עוד בערעור, רגב, העורך הראשי של העיתון, ואדלסון, איש העסקים שמממן אותו, מסרו בעצמם "פרטים רבים על טיב הקשר בינם לבין ראש הממשלה, ומסירת המידע המבוקש לא תחשוף דבר שהם עצמם לא חשפו. כך, למשל, אדלסון תיאר בכתב טענותיו מתי הכיר את ראש הממשלה. הוא פירט את תחומי העניין שהוא חולק עם ראש הממשלה (היסטוריה, תרבות, יהדות, דת, פוליטיקה) וטען כי הוא משוחח עם ראש הממשלה על נושאים הקשורים למשפחותיהם וילדיהם. הוא אף סיפר על אירוח הדדי ועל השתתפות הדדית בשמחות. בדומה, מר רגב ציין כי הוא משוחח עם ראש הממשלה על נושאי העניין המשותפים שלהם (מדינאות, היסטוריה צבאית, יהדות, ספרות וארכיאולוגיה), סיפר על ההיכרות האישית בין משפחותיהם, וציין מתי הכירו".

בערעור נכתב עוד כי חשיבות קבלת פרטי המידע נובעת מכך ש"'ישראל היום' נוקט קו ברור של תמיכה בראש הממשלה, במדיניותו ובעמדותיו, ושל ניגוח יריביו הפוליטיים. בעיני רבים הוא נחשב לשופרו של ראש הממשלה". לאור זאת, "הקשר בין ראש הממשלה לבין אדלסון ורגב אינו, אפוא, 'עניין רכילותי' או 'פיקנטריה'... קיים עניין ציבורי מובהק בקשרי הגומלין של ראש הממשלה עם השניים, שלחשיפת העובדות שביסודם חשיבות רבה לאיכות הדיון הציבורי בקשרי הגומלין בין גופי תקשורת לבין רשויות השלטון. לא קשרי החברות בין השלושה, ככל שקיימים קשרים כאלה, הם שעומדים במוקד בקשת המידע, אלא קשרי ה'הון-שלטון-עיתון' שעומדים בבסיס יחסים אלה.

את "ישראל היום" עצמו מתארים דרוקר וחדשות 10 כ"עיתון בעל תפוצת ענק התומך תמיכה בלתי מסויגת, לעתים כמעט קומית, בראש הממשלה, במשפחתו ובמקורבים לו". לטענתם, "קיים אינטרס ציבורי לדעת האם ראש הממשלה הוא גם העורך בפועל שלו".

כבר לפני כחודשיים, עם קבלת פסק הדין של המחוזי, אמר דרוקר ל"גלובס" כי בכוונתו להגיש ערעור בנושא, וכי בית המשפט העליון יצטרך לפסוק בסוגיה. "מדובר בשני אנשים (רגב ואדלסון) שמתהדרים בקשריהם עם בנימין נתניהו בכל מקום, אז קשה לראות איך נפגעת פרטיותם מכך שייחשף אם הם דיברו אותו עשר פעמים או מאה פעמים", הוסיף.