דויטשה בנק - עסקים כרגיל: יפטר 1,000 עובדים נוספים בגרמניה

הבנק הגרמני מעוניין לאותת למשקיעים כי תכנית ההתייעלות שלו נמשכת כסדרה ותכלול בסה"כ פיטורי 9,000 עובדים ברחבי העולם ■ המניה יורדת בניו-יורק

דויטשה בנק / צילום: רויטרס
דויטשה בנק / צילום: רויטרס

הסערה סביב דויטשה בנק  עדיין לא נרגעת: הבנק הודיע הערב (ה') כי בכוונתו להמשיך בתהליך ההתייעלות ויפטר 1,000 עובדים נוספים מהמטה המרכזי שלו בגרמניה. בסך-הכול יפוטרו 9,000 מעובדי הבנק, כש-4,000 מהם יפוטרו מהפעילות הגרמנית שלו.

אתמול פורסם בכלי התקשורת האמריקאים כי בכירים בממשל הגרמני מקיימים שיחות דיסקרטיות עם בכירי הרגולטורים האמריקאים במטרה להגיע להסכם מהיר בכל הנוגע לקנסות שמתכוונת ארה"ב להטיל על הענק הגרמני. הכוונה היא שדויטשה בנק ישלם בארה"ב קנס של 4-5 מיליארד דולר בעוד הדרישה המקורית של הרגולציה האמריקאית היא לתשלום קנס של 14 מיליארד דולר.

בשבועות האחרונים החל חשש אמיתי להתגנב לליבות לקוחות הבנק כי הבנק עלול לקרוס או לפחות להיקלע למשבר עד כדי שקרנות גידור שמנהלות את חשבונותיהן בבנק החלו להעביר כספים לבנקים אחרים. אמנם המאזן של דויטשה בנק חזק, אך אין בנק בעולם שיכול לעמוד במשיכה מידית של כספים של מרבית לקוחותיו. ההערכות הן כי ממשלה של אנגלה מרקל לא יעמוד מאחורי הבנק במקרה בו יקלע לקשיים ולפני שיהיה bail out יהיה קודם bail in, כלומר, קודם תהיה מחיקת משקיעים באג"ח coco ואחר כך תספורת למחזיקי האג"ח וכן הלאה.

בדויטשה בנק מעוניינים לשדר למשקיעים שהם ממשיכים במהלכי ההתייעלות שלהם, כדי לצמצם את ההוצאות ולמעשה לחזק את הבנק ואת הרווחיות שלו ועל-ידי כך למנוע מלקוחות נוספים ובטח לקוחות משמעותיים לעזוב את הבנק.