"ממליצים על הגדלת החשיפה לאפיק המנייתי בישראל"

כלכלני לאומי: "הלחץ על מניות הפארמה, שמהוות נתח משמעותי במדדים המרכזיים בישראל, צפוי להיחלש בטווח הזמן הבינוני" ■ כלכלני אגוד: "הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני וביניהם גם מול השקל, אם כי באופן מתון"

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

"אנו ממליצים על הגדלת החשיפה לאפיק המנייתי בישראל, תוך צמצום החשיפה לאג"ח קונצרני בישראל. להערכתנו, קיימת סבירות נמוכה בלבד לצמצום משמעותי במרווחי הסיכון בשוק האג"ח המקומי, כאשר במקביל רמת התשואות הכללית בשוק זה נמוכה. מאידך, קצב הצמיחה בישראל הינו חיובי, ורמת התמחור בשוק המניות המקומי סבירה בהשוואה לחו"ל". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

במקביל, ממליצים כלכלני לאומי על הקטנה מדודה בחשיפה למניות חו"ל, זאת לאור תמחור מעט גבוה, והצטברות מספר גורמי סיכון שעלולים להביא לתנודתיות גבוהה בשוק בטווח הקצר. "מבין גורמים אלה נציין את מערכת הבחירות בארה"ב, את האפשרות של העלאת ריבית בארה"ב בחודש דצמבר, את השינויים המסתמנים במדיניות המוניטארית של הבנקים המרכזיים באירופה וביפן, ואת עונת הדוחות הכספיים שבפתח".

כתוצאה משינויים אלה, בלאומי עוברים להמליץ על חשיפה מנייתית מאוזנת בין חו"ל וישראל, לאחר תקופה ארוכה בה המליצו על חשיפה עודפת לחו"ל. בנוסף לתמחור מעט עדיף בישראל, "אנו גם מעריכים שהלחץ על מניות הפארמה, שמהוות נתח משמעותי במדדים המרכזיים בישראל, צפוי להיחלש בטווח הזמן הבינוני (אם כי עלול להמשך בטווח הקצר)".

גם השבוע מציינים בלאומי כי "קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור חיובי אך נמוך. המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה, גם אם פחות מאשר בשנים האחרונות. בתוך כך, קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה בעולם תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעליה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים".

כלכלני בנק אגוד מציינים בסקירתם השבועית כי "המדד בשנת 2016 יסתכם בעלייה של 0.2% (לעומת 0% בסקירה הקודמת), כאשר מדד חודש נובמבר התעדכן ממינוס 0.2% ל-0%. וכן, שהמדד לשנה הקרובה יעלה ב-0.9% (לעומת 0.7% בסקירה הקודמת)".  

עוד מעריכים בבנק אגוד כי "בשל רמת הריביות האפסיות בארץ ובעולם וצפי להעלאת ריבית בקצב מתון בשנה הקרובה בארה"ב (על-פי תחזית הפד) בשל חוזקה היחסי של הכלכלה האמריקאית, הדולר צפוי להתחזק מול המטבעות העיקריים בעולם בטווח הבינוני וביניהם גם מול השקל, אם כי באופן מתון".