מה הציע יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי למקבילו המצרי?

וגם: לוזון ואדלסבורג מתפשרים - הגופים המוסדיים יסייעו לצדדים להחליט על זהות הדח"צ

אל עראב וסרוסי/ צילום: בנק הפועלים
אל עראב וסרוסי/ צילום: בנק הפועלים

כשסרוסי פגש את אל עראב

מה הציע יו"ר בנק הפועלים למקבילו המצרי?

יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, מבקר בימים אלה בוושינגטון, ארה"ב, שם מתקיים כנס של קרן המטבע הבינלאומית. במהלך הכנס נפגש סרוסי עם בכירי הענף הפיננסי, נגידי בנקים ובנקאים, בהם גם הישאם אז אל עראב, יו"ר הבנק המצרי CIB.

סרוסי ניצל את ההזדמנות לשיחה ערה עם אל עראב, שסיפר לו כי הכלכלה במצרים נמצאת במגמת שיפור. הוא לא היסס ואף הזמין את אל עראב לבקר בארץ. "אני אשמח להגיע לביקור", ענה לו מקבילו המצרי.

עוד בכנס, הוענק לבנק הפועלים בפעם החמישית פרס "הבנק הטוב ביותר בישראל" על-ידי נציגי המגזין "Global Finance".

בדבריו בכנס פרגן סרוסי למערכת הבנקאית והמשק הישראלי, ואמר: "יציבותה של מערכת הבנקים והפיננסים בישראל בולטת לחיוב בעולם של משברי בנקים במקומות שונים, בעיקר באירופה. במדינות שבהן הבנקים נמצאים תחת לחץ, ויש חשש לחוסנה של המערכת הבנקאית, האזרחים מאבדים את תחושת הביטחון". 

אל עראב וסרוסי/ צילום: בנק הפועלים
 אל עראב וסרוסי/ צילום: בנק הפועלים

לוזון ואדלסבורג מתפשרים

הגופים המוסדיים יסייעו לצדדים להחליט על זהות הדח"צ

האם הסכסוך בין עמוס לוזון לבין יוסף ואורי אדלסבורג עומד בפני סיום? קבוצת לוזון עדכנה בסוף השבוע על הסכמות שגובשו בנוגע למינוי הדירקטור החיצוני (דח"צ) בחברת הנדל"ן, סוגיה שסביבה התעורר הסכסוך בין הצדדים לפני כמה חודשים.

במסגרת ההבנות הסכימו הצדדים כי עורך הדין של החברה ייפגש עם הגופים המוסדיים הגדולים בלוזון בשבועות הקרובים, כדי להחליט על זהות מועמד שיוצע לתפקיד הדח"צ.

בלוזון ציינו כי "בהמשך לכך, דירקטוריון החברה ימליץ לאסיפה הכללית של בעלי המניות, אשר תתכנס במהלך חודש נובמבר 2016, על מועמד אשר יוצע על-ידי עורך הדין והמוסדיים, כאשר החברה ואדלטק (באמצעותה מחזיקה משפחת אדלסבורג במניות לוזון. ש"ד) הסכימו בדיון כי לא יתנגדו למועמד שיוצע במסגרת אותה אסיפה כללית".

הסכמה זו התגבשה לאחר שמאז חודש יולי האחרון לא מצליחה קבוצת לוזון לאשר מינוי של דח"צ לחברה, בעקבות חילוקי דעות בין בעל השליטה, עמוס לוזון, לבין משפחת אדלסבורג לגבי זהותו.

קבוצת לוזון עוסקת - בעצמה ובאמצעות החברה-הבת דורי בנייה - בניהול ובביצוע פרויקטים קבלניים ובייזום, פיתוח, הקמה ומכירה של פרויקטים, בעיקר בתחום הנדל"ן והתשתיות בישראל וגם בפולין. 

עמוס לוזון/ צילום: איל יצהר
 עמוס לוזון/ צילום: איל יצהר

הבורסה ליהלומים עושה חשבון נפש

וגם: עושים תוכניות ובונים מגדלים

כמעט כל 3,500 בכירי וחברי בורסת היהלומים ברמת-גן הגיעו בשבוע שעבר לאירוע שכולו בסימן חשבון נפש ליום כיפור, שהתקיים באולם המסחר שבבורסה.

באירוע נכחו גם ישראל זינגר, ראש עירית רמת-גן, וד"ר יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט. בכר הביע אופטימיות ואמר כי "המשק הישראלי במצב הרבה יותר טוב ממה שאנו מצפים. העולם משתנה טכנולוגית ואנושית, ואנו חייבים להשתלב בעולם מורכב בו אנו לא יודעים לקראת מה הולכים. ברמה המאקרו-כלכלית, הממשל בארץ עושה עבודה טובה, והנתונים טובים".

ואם בשינויים עסקינן, זינגר ניצל את האירוע כדי להיפגש מיד אחריו עם יורם דבש, נשיא הבורסה ליהלומים, ואמר לו כי העירייה תומכת בפרויקט הבינוי העתידי של הבורסה, וכי על בכירי הבורסה לקדם במהירות האפשרית את הפרויקט הכולל בניית שני מגדלים חדשים בני 80 קומות כל אחד.

עוד נכחו ועשו חשבון: קובי קורן, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים; ושמואל שניצר, יו"ר מכון היהלומים.

שניצר בכר לאו ודבש/ צילום:דני ארוסי
 שניצר בכר לאו ודבש/ צילום:דני ארוסי

יהודה זיסאפל מתכונן לצונאמי

וממליץ לשים לב למכשיר המובייל

את השנה החדשה קיבלה חברת בינת תקשורת מחשבים באולם סמולרש באוניברסיטת תל-אביב, שם היא קיבלה גם את פניהם של כ-1,000 מוזמנים, רובם ככולם אנשי ונשות היי-טק.

המארחים (באירוע פתיחת השנה שכבר הפך למסורת): יהודה זיסאפל, יו"ר ונשיא קבוצת רד-בינת; ואלון בן-צור, מנכ"ל בינת.

לדברי זיסאפל, "המהפכה הדיגיטלית דומה לגל צונאמי ענק שמתרחש כל 25 שנים. הגל הקודם היה מהפכת האינטרנט. אחד התחומים שנראה התחזקות שלו בעידן הדיגיטלי יהיה של תחום המובייל, כאשר מעמד הטלפון החכם רק ילך ויתגבר בעתיד... אנחנו רואים היום רק את קצה הקרחון של השפעת המובייל על חיינו".

במרימי הכוסית: היזם ואיש העסקים זהר זיסאפל, ממקימי קבוצת רד-בינת; דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל מיזם הסיבים אנלימיטד ולשעבר מנכ"ל משרד האוצר; שלומי קוארטלר, מנכ"ל דל ישראל; שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל; רונית רובין, לשעבר סמנכ"לית החטיבה העסקית בפרטנר; רועי זיסאפל, מנכ"ל רדוור; ואחרים.

בן צור וזיסאפל/ צילום:ניב קנטור
 בן צור וזיסאפל/ צילום:ניב קנטור

כבוד ישראלי

מנכ"ל אוניפארם מתמחה בליטיגציה

ד"ר רון תומר, מבעלי חברת התרופות הישראלית אוניפראם, ביקר בשבוע שעבר בברצלונה שבספרד. המטרה: חברת אוניפארם זכתה בפרס הליטיגציה של השנה - Patent Litigation - שהוענק לה על-ידי מגזין התעשייה הגנרית "Generics Bulletin" וחברת המידע הרפואי IMS world. 

הפרס הוענק לאוניפארם על מאבקה המשפטי בחברת התרופות הבינלאומית סאנופי, זאת אחרי שלפני מספר חודשים התקבל פסק דין תקדימי שקבע כי סאנופי, שהחזיקה במונופולין על תרופה לדילול דם, ניצלה לרעה את חוקי הפטנטים.

את הפרס העניקו לתומר אנג'לה למונט, מנחת האירוע ומגישת טלוויזיה בריטית; ובאוויק פאטל, מנכ"ל IMS world. 

תומר פאטל ולמונט / צילום:Aidan fry
 תומר פאטל ולמונט / צילום:Aidan fry

שלומי פוגל חוגג בקיבוץ

יו"ר קבוצת אמפא נפגש עם חברי קיבוץ שפיים לדורותיהם

שלומי פוגל עושה שכונה בקיבוץ: פוגל, יו"ר קבוצת אמפא, מבעלי מספנות ישראל וחברת גולד בונד, הגיע בסוף השבוע לאירוע הנחת אבן-הפינה לשכונת המגורים החדשה המוקמת בקיבוץ שפיים. השכונה החדשה היא למעשה הפרויקט הראשון של אמפא ישראל (אמפא מליבו לשעבר) לאחר הפרידה מאורתם סהר שבבעלות אמיר נחום, אשר יצאה באחרונה מהשותפות עם אמפא תמורת כ-15 מיליון שקל. 

לדשא הקיבוץ הגיעו שלל מוזמנים, בהם לא פחות מ-4 דורות של בני הקיבוץ, חלקם הגיעו על קלנועית. מחצית מיחידות הדיור בשכונה מיועדת לדור ההמשך של 6-7 משפחות, שהן עצמן דור שלישי בקיבוץ.

עוד קיבלו את פניו של פוגל: אלי אגם, מנכ"ל אמפא ישראל; יונה טל, מנהלת הקהילה של הקיבוץ; הדר ליוואי, מנהל תשתיות ופרויקטים באמפא; ואחרים.

פוגל ואדם/ צילום: רועי מזרחי
 פוגל ואדם/ צילום: רועי מזרחי