אנליסט: אפל תמכור עוד 15 מיליון אייפונים בגלל סאגת סמסונג

אנליסט S&P: מכשירי הנוט 7 המתלקחים של סמסונג צפויים להזניק את המכירות של אפל ברבעון השלישי וגם את נתח השוק שלה

טים קוק מציג את האייפון 7 (צילום: רויטרס)
טים קוק מציג את האייפון 7 (צילום: רויטרס)

מניית אפל  טיפסה אמש בוול סטריט בכ-1.7% וסיימה ברמה הגבוהה ביותר שלה מאז תחילת 2016, והיא הנהנית העיקרית מסאגת סמארטפוני הנוט 7 המתלקחים של היריבה הגדולה סמסונג . מניית אפל זינקה 20% בשלושת החודשים האחרונים.

אנליסטים בארה"ב מעריכים כי כל הפרשה עשויה להזניק את מכירות האייפונים ובפרט האייפון 7 החדש, על פני מכשירי הגלקסי של סמסונג.

סמסונג קראה הלילה לכל המשתמשים לכבות את מכשירי הנוט 7 מחשש להתלקחות, וגם הודיעה כי הפסיקה למכור את המכשירים ברחבי העולם. סמסונג ביקשה גם מהמקוושים שלה לעצור את מכירות המכשירים ואמש דווח כי היא אף הפסיקה את הייצור שלהם. 

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית קראה לתיקון (ריקול) ל-2.5 מיליון מכשירי נוט 7, לאחר מספר תיעודים של התלקחות המכשירים. החברה החליפה ללקוחות את המכשירים המקוריים שקנו, אבל גם אלה תועדו שהתלקחו. 

אנליסט בארה"ב העריך אמש כי אפל תוכל למכור עוד 15 מיליון מכשירי אייפון 7 על רקע הפרשה, ולעורר קצת את המכירות של הסמארטפון החדש שלה שמגמגמות. 

 

האנליסט אנגלו זינו מסוכנות S&P העריך כי נתח השוק של אפל צפוי לעלות ב-1% לפחות בטווח הקרוב על פני זה של סמסונג שעומד על 22.4% מבחינה עולמית. הוא העריך כאמור שאפל תמכור עוד 15 מיליון אייפונים ברבעון השלישי - שמהווה עלייה של 7% לעומת תחזיות האנליסטים. תחזית המכירות של האייפונים ברבעון השלישי עומדת על 60 מיליון מכשירים.

הנפילה של המתחרה סמסונג במכירות צפויה להביא להתעוררות מחודשת של אפל, שהיתה צפויה להציג ירידה שנתית במכירות האייפונים לראשונה בהיסטוריה. בשני הרבעונים האחרונים מכירות האייפונים של אפל ירדו בהשוואה לתקופות המקבילות. הצפי למכירות ב-2016 עומד על 211 מיליון אייפונים לעומת 231 מיליון ב-2015. ברבעון הנוכחי אפל צופה מכירות חזקות לאחר השקת האייפון 7.