מנתח טכני: מדד ה-S&P 500 בדרך לנפילה חדה ומהירה

"המדד נמצא במסלול מהיר לפרוץ כלפי מטה נקודת שבירה קריטית - וזה יהיה חדשות רעות למשקיעים"

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

"מדד ה-S&P500 נמצא במסלול מהיר לפרוץ כלפי מטה נקודת שבירה קריטית - וזה יהיה חדשות רעות למשקיעים", כך מעריך המנתח הטכני קרטר ברקסטון וורת' מחברת המחקר Cornerstone Macro. "הנפילה הולכת להיות חדה ומהירה, לדבריו".

וורת' מבסס את הערכתו על ניתוח טכני של המדד, ואומר כי הוא נמצא כעת ב"משולש סימטרי" מבחינת תקופות של זמן וביצועי המדד, שהגבולות שלו מצטמקים והולכים - והמשמעות היא שמהנקודה העליונה של המשולש הזה, שבה המדד נמצא בחודשים האחרונים, זה רק עניין של זמן שהוא יגלוש וייפול לתחתית.

"מדובר בנקודה בה המוכרים והקונים בבורסות נפגשים לקרב ראש בראש שבו אוהבי הסיכון יתגברו על שונאי הסיכון, והעימות הזה מבשר רעות למדד כי הנפילה תהיה חדה", לדבריו. "העימות האלה הם אגרסיביים והשפעתם מורגשת מיד במדדים", אמר.

מנתחים טכניים רבים מאמינים כי "משולשים" כאלה מייצגים טרנדים שכיחים של השקעות או עצירה של מגמה מסוימת ששוררת בשווקים שסופם הוא שבירה חדה כלפי מטה, או לחילופין ראלי במניות. לפי הפרשנות של וורת', ה-S&P500 נמצא במסלול שבירה מטה.  

כדוגמא לדפוס כזה של מסלול שבירה כלפי מטה, וורת' מציין את מניית יונייטד טכנולוג'יקס שירדה מקצה המשולש לתחתית ביוני 2015, ואז צנחה ב-26% בחמשת השבועות שבאו לאחר מכן.