סמסונג חותכת תחזיות הרווח וההכנסות לאחר חיסול הנוט 7

חתכה ב-33% את תחזיות הרווח וב-4% את תחזיות ההכנסות ■ אם התחזית תתממש, מדובר בירידה של 30% לעומת הרבעון המקביל ■ החברה תשלח לבעלי המכשיר אריזה חסינת אש כדי שיוכלו להחזירו

נוט 7 שרוף של סמסונג / צילום: רויטרס
נוט 7 שרוף של סמסונג / צילום: רויטרס

יום אחרי שחיסלה את ייצור ושיווק הסמארטפון נוט 7 עקב סכנת ההתלקחות, סמסונג חותכת בשליש את תחזית הרווח לרבעון השלישי באופן המשקף את הנזק הכלכלי וגם התדמיתי שספגה מהסאגה. מניית סמסונג ירדה היום כ-0.7% בבורסת סיאול, לאחר שאתמול צנחה ב-8% - הירידה היומית החדה ביותר מזה 8 שנים.

סמסונג הדרום קוריאנית דיווחה לבורסה בסיאול כי תחזית הרווח התפעולי שלה תצנח ב-33% ל-5.2 טריליון וון (4.62 מיליארד דולר) מתחזית קודמת שלה ל-7.8 טריליון וון. 

אם אכן התחזית המוקטנת תתממש, מדובר בחזרה לירידה רבעונית ברווח לראשונה מזה כשנה, לאחר שברבעון המקביל ב-2015 היא הרוויחה 7.39 טריליון וון - שהיתה אז הרווחיות התפעולית הראשונה של החברה לאחר שנתיים של ירידות. אם התחזית תתממש מדובר בירידה של 30% לעומת הרבעון המקביל.

ברבעון הקודם סמסונג דיווחה על הרווחה הגבוה ביותר שלה מזה למעלה משנתיים על רקע מכירות חזקות של הסמארטפון גלקסי S7. 

החברה הורידה ב-4% גם את תחזית ההכנסות לרבעון שמסתיים בסוף ספטמבר ל-47 טריליון (41.8 מיליארד דולר) וון מ-49 טריליון וון שצפתה קודם לכן.

אתמול, כזכור, סמסונג הודיעה רשמית כי היא מחסלת את ייצור ושיווק מכשירי הנוט 7 בגלל מספר מקרים של התלקחות המכשירים. החברה קראה לתיקון ל-2.5 מיליון מכשירים ראשונים שמכרה והחליפה חלק מהם ללקוחות, אבל גם המכשירים המוחלפים התלקחו ולכן היא חיסלה לגמרי את המותג ואף ביקשה מהמשווקים שלה בעולם להפסיק למכור את המכשיר. אתמול החברה הודיעה כי "הבטיחות של הלקוחות שלנו היא ראשונה במעלה".  

במקביל, סמסונג הודיעה היום כי תשלח לבעלי המכשירים אריזות חסינות אש כדי שיוכלו להחזיר את המכשירים בבטחה. האריזה מגיעה גם עם כפפות מגן ועם מנגנונים שיוכלו לאפשר ללקוחות להישאר בטוחים בעת האריזה.