טראמפ על החלטת אונסק"ו: "עדות נוספת להטיה האנטי-ישראלית של האו"ם"

(עדכון) - המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב הגיב להחלטת אונסק"ו לפיה אין קשר בין היהודים לאתרים קדושים בירושלים: "אמרתי פעמים רבות שבממשל טראמפ, ארה"ב תכיר בירושלים כבירה האמיתית של ישראל"

הר הבית /צילום: רויטרס
הר הבית /צילום: רויטרס

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות-הברית, דונלד טראמפ, הגיב הלילה (ו') להחלטת אונסק"ו לפיה אין קשר בין היהודים לאתרים קדושים בירושלים. "אמרתי פעמים רבות שבממשל טראמפ, ארצות-הברית תכיר בירושלים כבירה האמיתית של ישראל. הניסיון של האו"ם לנתק בין מדינת ישראל וירושלים הוא ניסיון חד-צדדי להתעלם מ-3,000 שנות קשר, ועדות נוספת להטיה האנטי-ישראלית של הארגון", מסר.

החלטת אונסק"ו שלא להכיר בקשר שבין העם היהודי למקומות הקדושים עוררה אתמול (ה') ביקורת קשה במערכת הפוליטית, הן בימין והן בשמאל. ראש הממשלה בנימין נתניהו תיאר זאת "כתיאטרון האבסורד באונסק"ו נמשך". בפתח חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה, אמר נתניהו כי מדובר בהחלטה הזויה. "לומר שלישראל אין קשר להר הבית ולכותל, זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית, ולומר שלמצרים אין קשר לפירמידות. בהחלטה האבסורדית הזאת אונסק"ו איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו. אבל אני מאמין שהאמת ההיסטורית יותר חזקה, והאמת תנצח. ואנחנו עוסקים היום באמת".

נתניהו המשיך: "אז מילא שהם לא קוראים תנ"ך אבל אני מציע לחברי אונסק"ו לבקר בשער טיטוס ברומא, שם רואים מה הביאו הרומאים לרומא לאחר שהם החריבו ובזזו את בית המקדש בהר הבית לפני 2000 שנה. רואים שם חרוט על שער טיטוס את מנורת שבעת הקנים שזהו הסמל של העם היהודי ואני אומר לכם גם הסמל של מדינת היהודים בימינו. תיכף אונסק"ו יגיד שגם הקיסר טיטוס עסק בתעמולה ציונית".

שרת התרבות מירי רגב אמרה בהקשר זה כי מדובר "בהחלטה אנטישמית מביישת". לדבריה, "אם זה הסטנדרט של אונסק"ו, צריך לבדוק את כל אתרי המורשת העולמיים שהוכרזו על ידם. הבחירה בנרטיב הפלסטיני המופרך והשקרי, על פני העובדות ההיסטוריות, מעמיד את אונסק"ו באור מגוחך". עם זאת, ציינה כי "עם או בלי אונסק"ו - הר הבית היה ויישאר המקום המקודש ביותר לעם היהודי".