למרות הדוחות הטובים, העתיד של וולס פארגו לא נראה ורוד

הבנק הציג רווחים גבוהים מהמצופה עבור הרבעון החולף, אך נתונים אחרים בדוחותיו צריכים להדליק נורה אדומה בקרב המשקיעים

וולס פארגו / צילום: בלומברג
וולס פארגו / צילום: בלומברג

היום (ו') דיווח וולס פארגו, אחד מהבנקים הגדולים בארה"ב, על תוצאותיו הפיננסיות לרבעון החולף. למרות שרשם רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, נתונים אחרים שנכללו בדוח מבשרים רעות עבור עתיד הבנק.

כזכור, הבנק עובר בתקופה האחרונה טלטלה קשה בעקבות הגילויים על עבירות שנעשו ע"י עובדיו במטרה לעמוד ביעדי מכירות שהציבה ההנהלה. הגילויים עוררו גל ביקורת ציבורית קשה בארה"ב, שגרמה לזימונו של ג'ון סטאמפ, מנכ"ל ויו"ר הבנק, לשימוע בקונגרס. בימים האחרונים אף התבשרנו על התפטרותו של האחרון, בעקבות השערורייה. בנוסף, ספג הבנק קנס של 185 מיליון דולר מהרשויות בארה"ב.

בחודש ספטמבר, בו נחשפה הפרשה, נרשמה ירידה של 30% בביקוש לכרטיסי אשראי בקרב לקוחות הבנק, לעומת חודש אוגוסט שקדם לו. ירידה דומה נרשמה בפתיחת חשבונות חדשים בבנק. תנודות כאלו אינן נפוצות בקרב ענף הבנקאות בארה"ב, שרגיל לעליות וירידות - בשנים האחרונות, בעיקר עליות - מינוריות בנתונים אלו. לאור קיצוניות הירידות, ניתן במידה רבה של בטחון לקשר אותן לפרשה האחרונה - ולמבול הביקורת על התנהלות הבנק, הנהלתו ועובדיו.

לסיכום, נראה כי הפרשה טרם השפיעה על שורת הרווח של הבנק, אך בהסתכלות לטווח רחוק יותר, ייתכן ומשבר האמון בין הבנק ללקוחותיו הקיימים והפוטנציאליים יהווה עול על כתפיו - ובהמשך, גם על ביצועיו הפיננסיים.