נעילה שלילית בוול סטריט; פישר נאם, הנפט ירד בכ-1%

סגן יו"ר הפד: ריבית נמוכה יכולה לגרום למיתון ארוך וקשה ■ הסברו הכתה את התחזיות, גם בזכות "פרוזן" ■ דוחות נטפליקס - לאחר נעילת המסחר ■ האם אפל חדלה ממאמציה לפתח כלי רכב?

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה שלילית, על רקע סגירה שלילית באירופה, בעוד שבורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת.

 

היום נאם סגן יו"ר הפדרל ריזרב, סטני פישר, והתייחס לנושא הריבית הנמוכה השוררת ברחבי העולם. קונצנזוס ההערכות מדבר כיום על העלאת ריבית בדצמבר מצד הפדרל ריזרב, ופישר אכן אושש את ההשערות כשטען כי "שמירת סביבת ריבית נמוכה יכולה לגרום למיתונים ארוכים ועמוקים יותר".

פישר הסביר זאת בכך שהריבית הנמוכה מותירה את הכלכלה העולמית חשופה הרבה יותר לזעזועים שיכולים לגרום למיתון. כן הוסיף פישר כי לצעדי הפדרל ריזרב בנושא הריבית השפעה לא קריטית על הכלכלה העולמית, שכן שינויים טכנולוגיים ודמוגרפיים הם מחוללי השינוי האמיתיים.

יש להדגיש כי בנובמבר יתקיימו הבחירות בארה"ב והבנק המרכזי לא מעוניין לקחת חלק בהם ולכן לא צפויים שינויים במדיניות המוניטרית עד לבחירות, כך שהאופציה הראשונה להעלאות ריבית תהיה בישיבת השווקים הפתוחים בחודש דצמבר.

לפי דיווח בארה"ב, אפל החליטה לחדול ממאמציה לפתח רכב מתוצרת החברה, ובמקום זאת להתמקד בייצור פתרון תוכנתי להפעלת רכב אוטונומי, שאותו תשווק באמצעות חבירה ליצרנית רכב קיימת.

טבע  וריג'נרון הודיעו כי ה-FDA השהה ניסוי של השתיים בתרופה לטיפול בכאבי גב כרוניים.

אינטרנשיונל ביזנס משין (IBM)  ונטפליקס  יפרסמו לאחר נעילת המסחר את התוצאות הכספיות שלהם לרבעון שחלף.

בנק אוף אמריקה  דיווח על תוצאות כספיות טובות מהתחזיות המוקדמות, ובכך הצטרף לשורת בנקים גדולים בארה"ב שסיכמו רבעון מוצלח ביותר.

יצרנית הצעצועים הסברו  דיווחה על רווח של 2.03 דולר למניה ברבעון החולף, מעל התחזיות שצפו רווח של 1.74 דולר בלבד. תרמו לתוצאות החזקות, בין היתר, שיתופי פעולה של הסברו עם דיסני  וסדרת המוצרים הממותגים בהשראת הסרט Frozen.

טוויטר   ממשיכה להסחר בסנטימנט שלילי על רקע אמירותיו של מנכ"ל סיילספורס , מארק בניוף, כי החברה שבניהולו לא תגיש הצעה לרכישת רשת המיקרו-בלוגינג.