ביהמ"ש: גלגלצ תפצה את הזמרת רונית רולנד ב-50 אלף שקל

התחנה לא נתנה לרולנד קרדיט בעת ששידרה גרסת כיסוי משותפת שלה ושל להקת מיומנה ■ ביהמ"ש: "גלגלצ חטאה בחטא היוהרה"

בית משפט השלום בתל-אביב קבע כי תחנת הרדיו גלגלצ תפצה את הזמרת רונית רולנד ב-50 אלף שקל, בתוספת הוצאות משפט ושכר-טרחה, לאחר שלא ניתן לה קרדיט לשיר בו הייתה שותפה, במהלך משדר של התחנה.

מדובר בשיר ששודר במצעד הלועזי השנתי של גלגלצ לשנת 2013. לקראת המשדר פנתה התחנה לאמנים שונים והציעה להם לבצע גרסאות כיסוי לשירים הלועזיים, ללא תשלום ובתמורה לקרדיט ולחשיפה. במסגרת זו פנו בתחנה גם ללהקת מיומנה. הלהקה צירפה אליה את הזמרת רונית רולנד לביצוע גרסת כיסוי לשיר "פומפיי" של להקת בסטיל.

לפי פסק הדין, השיר הועבר לתחנה כשמודגש בו כי המבצעים הם להקת מיומנה ורונית רולנד, אך בכל זאת במסגרת משדר מקדים של המצעד ניתן הקרדיט ללהקת מיומנה בלבד. למרות שלאחר מכן גם נציגי הלהקה וגם הזמרת עצמה פנו לתחנה בבקשה כי תציין גם את שמה של רולנד כמבצעת, הבקשה לא מולאה, וגם במשדר עצמו הוזכר רק שמה של להקת מיומנה.

לאור זאת הגישה הזמרת, באמצעות עורך דינה אסף לוטן, תביעה על סך 100 אלף שקל נגד התחנה. בגלגלצ טענו בתגובה כי מדובר במשדר מוגבל בזמן, ולכן, כמקובל, ניתן במהלך השידור קרדיט רק למבצע העיקרי, להקת מיומנה; זאת בעוד בעמוד היו-טיוב שנפתח לקראת המצעד ניתן קרדיט מלא, שכלל גם את רולנד.

שופט בית משפט השלום, עזריה אלקלעי, לא קיבל את הטענה וקבע כי עורכי התוכנית בגלגלצ "חטאו בחטא היוהרה" כשהחליטו שלא לתת לרולנד קרדיט, בטענה כי "מיומנה יותר מעניינת, בעוד שרולנד היא זמרת אנונימית שאינה מוכרת למאזינים".

לדברי השופט אלקלעי, "התנהלות מסוג זה יש בה בכדי לפגוע בתובעת, להעליב אותה וליצור אצלה את התחושה כי שמה אינו מפורסם או חשוב דיו כדי להיות מוקרא כאחד מהזמרים, כאשר היה ברור לעורכי התוכנית שהתובעת היא אחת מהזמרים ויוצרת השיר, וזאת אף לאחר שנדרשו במפורש להקריא את שמה ולתת לה קרדיט".

לאור זאת, השופט פסק כאמור פיצוי של 50 אלף שקל לרולנד, בתוספת תשלום של שכר-טרחת עורך דין בהיקף של 7,500 שקל ושל אגרת המשפט בסך 2,500 שקל.