כרישי ההשקעות פסימיים: המיתון בפתח - זה הנכס שצפוי לזנק

רול פאל, לשעבר בכיר לשעבר בגולדמן זאקס, קייל באס, מנהל קרנות גידור ידוע, ובכירים אחרים בוול סטריט מעריכים כי האינפלציה בארה"ב תזנק, וכי המשק עלול להיקלע למיתון ■ פאל ממליץ להיחשף לזהב

וול סטריט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וול סטריט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

לפי הערכות בשוק בעתיד הקרוב האינפלציה בארה"ב תעלה בקצב גבוה יותר והמשק האמריקאי עלול להיקלע למצב של "סטגפלציה" ומיתון. אם שואלים את רול פאל, לשעבר בכיר לשעבר בגולדמן זאקס ומייסד הבלוג הפופולרי Global Macro Investor, הנכס הטוב ביותר להתגונן מפני האינפלציה הוא הזהב.

פאל מסביר כי המחיר של המתכת היקרה עשוי לזנק כאשר הסבירות למשבר כלכלי עולה וגם כאשר המדיניות המוניטרית של בנקים מרכזיים רבים מכוונת לריבית שלילית. פאל, שנחשב לאחד מ"כרישי ההשקעות" שצפו את המשבר הפיננסי ב-2008, סבור כי המיתון יגיע לארה"ב בתוך 12 חודשים.

"אנו צועדים לעבר ריבית שלילית (באירופה ויפן) ולכן הזהב הוא נכס טוב 'להחנות' את ההון שלכם", אמר פאל והוסיף כי הוא בדר"כ לא אוהד את המתכת היקרה אך סבור שזו השקעה טובה בתקופה זו.

פאל כאמור מחזיק בגישה פסימית לגבי הכלכלה האמריקאית. "המחזור העסקי מצביע על מיתון בשנה הקרובה", הוא סבור ומדגיש כי באופן היסטורי מאז 1910, בכל 2 מערכות בחירות לנשיאות בארה"ב הכלכלה נקלעת למיתון בתוך 12 חודשים. להערכתו מחיר הזהב , שזינק מתחילת השנה ב-18% אך נסוג לאחור בשל הצפי להעלאת ריבית בארה"ב ונהירת המשקיעים לדולר, עשוי להכפיל את עצמו בתקופה הקרובה.

פאל אינו היחיד שסבור שהאינפלציה בארה"ב תרים ראש והמשק ייגרר למיתון. גם מנהל קרנות הגידור הידוע קייל באס, שפתח פוזיציית שורט עצומה והימר נגד משכנתאות הסאב-פריים לפני 2008, מעריך שכלכלת ארה"ב תיקלע למצב של סטגפלציה. כלומר, שהאינפלציה והאבטלה יזנקו והצמיחה תדשדש.

"השכר עולה, השכירות בנדל"ן עולה ומחירי הסחורות נוסקים. לכן, 2017 תהיה שנה שבה האינפלציה תזנק ובמקביל הצמיחה הכלכלית תהיה נמוכה", מסביר באס. סבינה סוברמניאן, אסטרטגית ההשקעות של בנק אוף אמריקה ו"מלך האג"ח" ביל גרוס, פרסמו לאחרונה תחזיות דומות.

התחזיות הפסימיות של "כרישי ההשקעות" מגיעות על רקע מגמת עלייה באינפלציה בארה"ב לצד צמיחה פושרת יחסית. בספטמבר מדד המחירים טיפס ב-0.3% בספטמבר וב-12 החודשים האחרונים עלה בקצב של 1.5%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה בספטמבר ב-2.2% בקצב שנתי.