שבדיה זועמת: "בוב דילן יהיר וחסר כל נימוס"

לחברי הוועדה שבחרו בזמר וביוצר האמריקאי כזוכה בפרס נובל לספרות מתחילה להיגמר הסבלנות ■ "זה מצב חסר תקדים", תקף חבר בולט באקדמיה את התנהלותו של דילן, שטרם הכיר באופן רשמי בפרס

בוב דילן / צילום: רויטרס
בוב דילן / צילום: רויטרס

יותר משבוע חלף מאז שהכריזה האקדמיה השבדית על בוב דילן כזוכה בפרס נובל בספרות - אך הזמר והיוצר האמריקאי עדיין מסרב להכיר באופן רשמי בזכייתו. בראיון לטלוויזיה בשבדיה מתח חבר בולט באקדמיה השבדית ביקורת על התנהלותו של דילן וכינה אותו "יהיר וחסר נימוס".

"זהו מצב חסר תקדים", התייחס הסופר השבדי פר ווסטברג לסירובו של דילן לענות לטלפונים של אנשי האקדמיה. בעוד כחודש וחצי יתקיים טקס קבלת הפרס בשטוקהולם, אך בשלב זה עדיין לא ברור האם דילן צפוי להגיע לאירוע.

למרות הביקורת החריפה שהשמיע חבר האקדמיה נגד דילן, מתברר כי הוא אינו הראשון שמסרב להפגין התלהבות גדולה מהפרס. ב-1921 התעלם אלברט איינשטיין מפניות האקדמיה, לאחר שהוכרז כזוכה בפרס נובל בכימיה. ב-1964 סירב הסופר והפילוסוף הצרפתי ז'אן פול סארטר לקבל את פרס נובל לספרות.

מוקדם יותר השבוע הודו באקדמיה השבדית כי הם נואשו מהניסיונות להשיג את דילן בטלפון. "כרגע אנחנו לא עושים כלום", אמרה מזכירת ועדת הפרס שרה דניוס. "התקשרתי ושלחתי מיילים למקורביו וקיבלתי תגובות מאוד ידידותיות. לעת עתה זה בהחלט מספיק".