טוויטר עקפה את התחזיות; תפטר כ-9% מהעובדים

הרווח המתואם ברבעון השלישי הסתכם ב-13 סנט למניה על הכנסות של 616 מיליון דולר ■ הרשת החברתית דיווחה על עלייה של 6% בהכנסות מפרסום ועלייה מהותית במספר המשתמשים האקטיביים

ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר / צילום: רויטרס
ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר / צילום: רויטרס

טוויטר  פרסמה היום (ה') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות, מהם עולה כי הרווח ברבעון השלישי הסתכם ב-13 סנט למניה על הכנסות של 616 מיליון דולר, מעל תחזיות האנליסטים. על בסיס GAAP דיווחה החברה על הפסד של 103 מיליון דולר או 15 סנט למניה. מניית טוויטר מזנקת בחדות במסחר המוקדם.

קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על רווח נקי למניה של 9 סנט על הכנסות של 606 מיליון דולר.

שיפור נוסף נרשם בהכנסות החברה מפרסום, שעלו ב-6% לעומת הרבעון השלישי אשתקד והסתכמו ב-545 מיליון דולר. ההכנסות מפרסום במובייל תפסו נתח משמעותי יותר וכעת אחראיות על 90% מכלל ההכנסות מפרסום.

נתונן מהותי נוסף שפורסם בדוחות הוא המספר הממוצע של המשתמשים האקטיביים מדי חודש, שעלה ל-317 מיליון, עלייה של 4 מיליון לעומת הרבעון השני. טוויטר דיווחה עוד על עלייה של 7% במספר המשתמשים האקטיביים שלה בתדירות יומית.

הרשת החברתית, שעמדה בעין הסערה בשבועות האחרונים לאור מספר דיווחים בתקשורת הזרה על כך שמספר חברות הציעו לרכוש אותה, הודיעה כי תוציא לפועל תוכנית התייעלות במסגרתה תקצץ כ-9% מכוח-האדם שלה.