מה יגרום לזרים ולמהגרים להצביע לדונלד טראמפ?

לאחר שצוטט פעמים רבות נושא מילים קשות על מהגרים וזרים, ולמרות שהבטיח לפעול לגירושם אם ייבחר לנשיא, עדיין ישנם כאלה המתכננים להצביע עבורו בעוד 10 ימים

דונלד טראמפ / צילום: בלומברג
דונלד טראמפ / צילום: בלומברג

המועמד הרפובליקאי לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, לא ידוע כסמל הסובלנות והקבלה כלפי המהגרים והזרים, והוא הקפיד להדגיש נתון זה לאורך הקמפיין שלו לבחירות לנשיאות, אשר יתקיימו בעוד 10 ימים בדיוק.

אבל, ישנן קבוצות בקרב האסיאתים וההודים, הן אלה המתגוררים בארה"ב והן אלה המתגוררים באסיה, אשר מגלים תמיכה מפתיעה בטראמפ, ומעדיפים אותו על פני יריבתו הדמוקרטית, הילארי קלינטון.

אל לנו לטעות: הרוב הגדול בקרב הזרים והמהגרים תומכים בקלינטון. על פי הסקרים, 55% מהזרים תומכים בקלינטון כנגד 14% בלבד המגלים תמיכה בטראמפ.

אולם מספר גדול מהזרים תומך בטראמפ דווקא משום מדיניותו המתנגדת לאיסלאם, אשר במהלך השנה האחרונה טראמפ שם עליה דגש רב. במהלך נאום שנשא בניו-ג'רזי התחייב כי ינקוט באמצעים חמורים כנגד מוסלמים קיצוניים. אמירה נוקשה זו יצרה הד בקרב זרים אמריקאים רבים, אשר רואים כיצד מדינתם מותקפת שוב ושוב על ידי טרוריסטים. מאז שנת 2008 נרצחו למעלה מ-200 איש בהתקפות טרור. 

ארגון הינדי דתי קיצוני שמכנים עמצם קבוצת "צבא ההינדו" (הינדו סנה) מכנה את טראמפ "גיבור" ורואה בו מעין מושיע המנסה להציל את האנושות מהטרור המוסלמי. ביוני האחרון חגגו את יום הולדתו ה-70 של טראמפ, קראו לו "מגן האנושות" והם משוכנעים שהוא עומד להפוך למלך העולם.

ככל הנראה יש בהודו את כמות פרויקטי הבנייה הגדולה ביותר של טראמפ מחוץ לארה"ב. לטראמפ יש כרגע 5 פרויקטים תלויים ועומדים בהודו בשווי 1.5 מיליארד דולר, ומתוכננים פרויקטים נוספים שעתידים להיפתח בתחילת שנת 2017.

ההודים האמריקאים נחשבים לאחת מהקבוצות האתניות המלומדות בקרב אוכלוסיית ארה"ב, כאשר מעל 70% הינם בעלי תואר ראשון, והכנסתם השנתית הממוצעת בשנת 2010 עמדה על סך 88 אלף דולר. ניתן לשער שבשל כל אלה, טראמפ זיהה את החשיבות שבקבוצה, והפנה מאמצים רבים לזכות בקולותיהם. רק השבוע קיים וידאו צ'אט במהלכו דקלם ברכת שנה טובה בהינדית, השפה הרשמית של הודו לצד השפה האנגלית.

אבל האם כל הנתונים יתרגמו לקולות ביום הבחירות שיתקיים ב-8.11? זו שאלת המפתח. אסטרטגים גורסים כי כוחם המתחדש של ההודים האמריקאים טמון בכניסתם לשוק הטכנולוגי והפיננסי בארה"ב. אמ.אר ראנגסוואמי, מייסד חברת Indiaspora בסיליקון וואלי, אומר כי "אנחנו מהווים רק אחוז אחד מאוכלוסיית ארה"ב, אבל חלק מאיתנו מאוד עשירים ובעלי השפעה".