הלמן אלדובי: "להגן על תיק המניות מפני אפשרות שטראמפ ייבחר"

לקראת הבחירות בארה"ב בהלמן אלדובי מזהירים: "הסיכון בשווקים עלה ומומלץ לנקוט גישה זהירה יותר. יחד עם זאת, אם השווקים יירדו בצורה חדה לאחר הבחירות, זאת עשויה להיות הזדמנות להגדיל את החשיפה למניות"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

"לקראת הבחירות בארה"ב בשבוע הבא אנו ממליצים לנקוט גישה זהירה ולהגן על תיק המניות, זאת מפני אפשרות שטראמפ ייבחר", כך כותבים הבוקר (א') בסקירתם השבועית כלכלני הלמן אלדובי. "גם בתחום אגרות החוב הסיכון בשווקים עלה ומומלץ לנקוט גישה זהירה יותר בתקופה הקרובה. יחד עם זאת, אם השווקים יירדו בצורה חדה לאחר הבחירות בארה"ב, אנו חושבים שזאת עשויה להיות הזדמנות להגדיל את החשיפה לשוק המניות". 

בנוסף, בבית ההשקעות מציינים כי התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח ומעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים להיסחר בצל הרחבות מוניטריות של בנקים מרכזיים רבים בעולם. שבוע המסחר הנוכחי יתקיים בהמתנה לדוח התעסוקה האמריקאי שצפוי להתפרסם ביום שישי, כאשר דוח חיובי עשוי לקרב את הפד האמריקאי צעד נוסף לקראת העלאת הריבית בחודש דצמבר.

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, בהלמן אלדובי ממליצים להגדיל חשיפה למניות בארץ על חשבון חשיפה לחו"ל. זאת לאור פערי תמחור בין השוק בארץ לשווקים המרכזיים בחו"ל ולאור צפי לרווחיות גבוהה וביצועים טובים של הפירמות המקומיות לעומת פירמות זרות.