אי.די.בי טוענת: פעולות נאמן האג"ח - "ניסיון פסול להלך אימים"

החברה מגיבה לתביעה להעביר לנאמן מידע מלא על מכירת מניות דסק"ש לבעל השליטה אלשטיין ■ העסקה האמורה כללה מכירת 8% ממניות דסק"ש, בהנחה על מחיר השוק

אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי

חברת אי.די.בי פיתוח דוחה את דרישותיו החדשות של נאמן איגרות החוב מסדרה ט' שלה, חברת הרמטיק, ותוקפת את המשך פעילויותיו כנגדה. במכתב ששלחו בימים האחרונים עורכי הדין של אי.די.בי פיתוח ממשרד גורניצקי ושות', לידי באי כוחו של הנאמן ממשרד גיסין ושות', נכתב כי החברה רואה בחומרה את פעולות הנאמן, ותשמור על זכויותיה לתבוע ממנו נזקים בגינם.

"פנייתכם, המקפלת בתוכה ניסיון מחודש, ממוחזר, פסול וחסר בסיס, של מרשכם, נאמן אג"ח ט', להלך אימים ולהטיל דופי בפעילות החברה ונושאי המשרה בה, מהווה המשך ישיר למהלכי סרק קודמים שנקט מרשכם כנגד מרשתנו, ובכלל זאת בקשת פירוק כושלת שהוביל מרשכם, ואשר גרמה נזקים עצומים למרשתנו", כתבו עורכי הדין ממשרד גורניצקי ושות'.

מכתב זה מהווה תשובה מטעם אי.די.בי למכתב שקיבלו החברה ונושאי המשרה בה מעורכי הדין של נאמן אג"ח ט', ובה תביעה להעביר לידי נאמן האג"ח מידע מלא על אודות תהליך אישור העסקה שבמסגרתה מכרה אי.די.בי לבעל השליטה בה, אדוארדו אלשטיין (באמצעות חברת אירסה שבשליטתו) יותר מ-8% ממניות החברה הבת, דיסקונט השקעות, תמורת כ-100 מיליון שקל, ובהנחה של כ-4% על מחיר השוק.

באותו המכתב גם דרשו עורכי הדין ממשרד גיסין ושות', לקבל לידיהם פירוט על אודות החלופות השונות אשר נבחנו על-ידי החברה לצורך עמידה בצורכי המימון שלה, ואף ביקשו לדעת האם נבחנה האפשרות להעמיד למכירה את מלוא גרעין השליטה בדיסקונט השקעות, במקום "טפטוף" של מניות במחיר נמוך ממחיר השוק.

"ההחלטות - בהתאם להוראות הדין"

בתגובה מציינים באי כוחה של אי.די.בי, כי פעולותיה המוזכרות במכתב הנאמן בוצעו על פי החלטות החברה, כפי שנתקבלו בהתאם להוראות הדין. "ההחלטות האמורות התקבלו לאחר דיונים סדורים שהתקיימו במוסדות החברה, שבמסגרתם נבחנו מהלכים אלו על כל ההשלכות הנובעות מהם ובשים לב לצורכי החברה ולטובתה", כתבו עורכי הדין ממשרד גורניצקי ושות'.

אי.די.בי מעוניינת להשלים בתקופה הקרובה גיוס של לפחות 200-250 מיליון שקל בהנפקת סדרת אג"ח חדשה (סדרה י"ב), שתובטח בשעבוד על מניות דסק"ש שבבעלותה. הגיוס המתוכנן נועד לאפשר לחברה לפרוע תשלומי חוב למחזיקי האג"ח מסדרות י' ו-ט', ולממן את מימוש כתבי האופציה של דיסקונט השקעות מסדרה 4 (תלוי בהיקף הסכום שיגויס לבסוף). לאי.די.בי יותר מ-12 מיליון כתבי אופציה של דסק"ש מסדרה 4, שנמצאים עמוק בתוך הכסף ושמימושם המלא מחייב את אי.די.בי להזרים לדסק"ש כ-100 מיליון שקל בחודשיים הקרובים.