נעילה שלילית בוול סטריט; עסקת ענק בשוק הטלקום בארה"ב

כישלון פגישת אופ"ק משך את הנפט לירידות ■ CenturyLink תרכוש את Level 3 ב-24 מיליארד דולר ■ מחר יתכנס ה-FOMC לפגישה בת יומיים, שבסופה תוכרז החלטת הריבית

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בניו-יורק ננעל היום (ב') במגמה שלילית, לאחר שהתנהל בתנודתיות. בורסות אירופה ננעלו במגמה שלילית, וגם באסיה ננעל המסחר בירידות. כיוון שבארה"ב עדיין לא עברו לשעון חורף, המסחר יתנהל היום וכל השבוע בין השעות 15:30-22:00. בגזרת המאקרו פורסמו מדד הליבה ונתוני ההוצאות הפרטית. 

ברקע למסחר היום, הודעתו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי על חידוש החקירה נגד המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון, ועל בחינת כ-650 אלף תכתובות דואר אלקטרוני שנמצאו במחשבו של אנתוני ווינר, בן זוגה לשעבר של העוזרת הקרובה של קלינטון, הומה אבדין. החדשות טלטלו את השווקים ושלחו את הבורסות לירידות בעת הנעילה ביום שישי.

 

עיני המשקיעים נשואות לפגישתם הקרובה של חברי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (FOMC) ביום שלישי הקרוב. בסוף הפגישה שתארך יומיים, תודיע יו"ר הפד ג'נט ילן האם החליטה הוועדה להעלות את הריבית כבר עתה, בשבוע שלפני הבחירות, או שימתינו עם ההחלטה עד לפגישתם הבאה בדצמבר. 

 

על פי ההערכות, רוב הסיכויים הם כי ההחלטה תידחה לחודש דצמבר. נציין כי בפגישתם הקודמת שהתקיימה בחודש ספטמבר התייחסה ילן לאפשרות להעלאת ריבית בהמשך השנה, ואישרה שהיא אכן צופה שבמהלך השנה תתבצע העלאה של 0.25% בשיעור הריבית, במידה ונתוני העבודה ימשיכו להציג צמיחה.

בגזרת המאקרו, פורסם מדד הליבה לחודש אוקטובר אשר בהתאם לתחזיות עומד על רמה של 0.1%. פורסמו גם נתוני ההוצאה הפרטית לחודש אוקטובר, אשר גם הם, בהתאם לצפי, עלו לרמה של 0.3%.

הכישלון שנרשם בעיבוד פרטי התכנית להקטנת תפוקת הנפט בפגישת בכירים מאופ"ק בוינה הוביל את הנפט  לירידות חדות. על-פי מקור המעורה בפרטי הפגישה, איראן הציבה סייגים בנוגע להגבלת תפוקת הנפט שלה. 

הבכירים קבעו להיפגש שוב ב-25 לנובמבר, מספר ימים לפני פגישתן הבאה של מדינות אופ"ק שתתקיים ב-30 לנובמבר, שם ינסו לקבוע את המכסות הסופיות.

חברת הטלקום האמריקאית CenturyLink, המספקת שירותי אינטרנט, טלוויזיה וטלפוניה ללקוחות פרטיים ברחבי העולם, הודיעה היום (ב') כי תרכוש את Level 3 - המתמקדת באספקת שירותי טלקום לממשלות וארגונים - על מנת לחזק את נוכחותה בשוק העסקי. CenturyLink תשלם כ-24 מיליארד דולר, בעסקה ששוויה הכולל נאמד ב-34 מיליארד דולר בשקלול חוב. מחזיקי המניות של Level 3 יקבלו 66.50 דולר למניה.

דויטשה בנק העלה את מחיר היעד למניית מייסיס  ל-45 דולר, לאור עלייה צפויה בשולי הרווח - זאת אל מול מחיר נוכחי למניה של כ-36 דולר.

עונת הדוחות עדיין בשיאה, וענקית הרכב הונדה   דיווחה על תוצאותיה לרבעון שחלף, בו רשמה קפיצה של 39% ברווח לעומת שנה שעברה. רווחי החברה ברבעון האמור הסתכמו בכ-1.7 מיליארד דולר.

קרדינל הלת'  פרסמה גם היא את דוחותיה, שהיו טובים מהצפוי - החברה רשמה רווח של 1.24 דולר למניה, לעומת התחזיות שצפו רווח של 1.21 דולר למניה.

טסורו  מסרה את דוחותיה לאחר נעילת המסחר.

צ'ק פוינט  ריכזה עניין לאחר שדיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 428 מיליון דולר לעומת התחזיות שצפו הכנסות של 423 מיליון דולר. רווחי הרבעון הסתכמו ב-1.13 דולר למניה לעומת 1.04 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד, ותחזיות שצפו לרווחים של 1.08 דולר למניה. 

DSPG  סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם צמיחה של 10% בהכנסות ל-38.8 מיליון דולר, וזינוק של 171% ברווח המתואם למניה, שהסתכם ב-19 סנט - 6 סנט מעל התחזיות. החברה צופה הכנסות של עד 36 מיליון דולר ורווח מתואם של עד 11 סנט למניה ברבעון הרביעי.

גם מניות ג'נרל אלקטריק  ובייקר יוז  ריכזו עניין על רקע הודעתה של ג'נרל אלקטריק על עסקת מיזוג חטיבת הנפט והגז שלה עם חברת האנרגיה בייקר יוז, בעסקה ששוויה כ-30 מיליארד דולר.

החברה הממוזגת תהיה תחת שליטה של ג'נרל אלקטריק, ולפי תנאי ההסכם היא תשלם לבעלי המניות של בייקר יוז דיבידנד חד-פעמי מיוחד בהיקף של 17.5 דולר למניה. בנוסף הם יקבלו 37.5% מהחברה החדשה בעוד ג'נרל אלקטריק תהיה בעלת 62.5% מהמניות.