איי.די.או השלימה הצעת רכש לכ-4% ממניותיה בכ-70 מיליון ש'

ההצעה פורסמה לאחר שמתחילת השנה טיפסה מנייתה בכ-30% ומשקפת לחברה שווי של כ-1.5 מיליארד שקל

הצעת הרכש של חברת הנדל"ן איי.די.או (ADO) זכתה להיענות של בעלי מניות המיעוט: החברה רכשה כ-4% מהונה מבעלי המניות בהשקעה של כ-70 מיליון שקל, שייהפכו כעת למניות רדומות.

הצעת הרכש, שפורסמה בתחילת אוקטובר, נקבה במחיר של 60 שקלים למניה - גבוה בכ-15% משוויה אז וכיום, שעמד בבוקר על 51 שקלים והיא מומנה ממקורותיה העצמיים של איי.די.או . ההצעה פורסמה לאחר שמתחילת השנה טיפסה מנייתה בכ-30% ומשקפת לחברה שווי של כ-1.5 מיליארד שקל.

איי.די.או פועלת עבור קבוצת שיכון ובינוי של שרי אריסון בתחום השכרת דירות בברלין. לפני כשנה הנפיקה החברה בגרמניה את החברה הבת שלה, איי.די.או פרופרטיז, המרכזת עבורה פעילות זו, ונסחרת כיום בבורסת פרנקפורט בשווי של כ-1.5 מיליארד אירו.

בימים האחרונים מימשה קבוצת הביטוח והפיננסים הראל אופציות לא סחירות למניות איי.די.או, המהוות קרוב ל-4% מהונה, תמורת כ-25 מיליון שקל. מדובר באופציות שהראל קיבלה לידיה בשנת 2013, כהמרת הלוואה שהעניקה לאיי.די.או שנה קודם לכן. מחיר המימוש של האופציות משקף דיסקאונט של כ-50% על מחיר השוק, אחרי זינוק של כ-140% שרשמה מניית איי.די.או מאז העסקה עם הראל.

במקביל, קרן סטנהם (Stenham) הבריטית נפרדה באחרונה מיתרת החזקותיה (1.4%) באיי.די.או, שנמכרה מחוץ לבורסה תמורת כ-20 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של קרוב ל-50 שקל - נמוך בכ-4% משווי המניה הבוקר. בתקופה האחרונה צמצמה סטנהם בהדרגה את החזקותיה בחברה, ולפני שבועות ספורים מכרה מחוץ לבורסה כ-3% ממניות איי.די.או תמורת 42 מיליון שקל, לפי מחיר דומה לעסקה הנוכחית.

הרכב בעלי המניות של איי.די.או עבר כמה שינויים נוספים באחרונה, ובהם הפיכת בית ההשקעות מיטב דש לבעל עניין, עם השקעה של כ-20 מיליון שקל ברכישת כ-1.5% ממניות החברה. בסוף אוגוסט נרשמה נקודת ציון נוספת באיי.די.או, אז חדל איש העסקים עדי קייזמן, שבעבר החזיק בשליטה בחברה, מלהיות בה בעל עניין, לאחר שמכר מחוץ לבורסה כ-1% מניותיה, תמורת כ-15.5 מיליון שקל.

את מחצית השנה הראשונה סיכמה איי.די.או עם קפיצה של קרוב ל-60% בהכנסותיה, שהגיעו ל-226 מיליון שקל וזאת בתמיכת עלייה בהכנסות מדמי שכירות וכן ממכירת דירות. בשורה התחתונה רווחיה לתקופה זו הסתכמו ב-160 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של כ-8 מיליון שקל במחצית המקבילה של 2015, וזאת בתמיכת שערוכי נדל"ן גדולים שהצטברו ל-543 מיליון שקל וכן בסיוע צמצום ניכר בהוצאות המימון.