כאל תשלם קנס של 85 מ' ש' בגין פרשת הסליקה הלא חוקית

החברה הגיעה להסדר עם הפרקליטות, שבמסגרתו לא יוגש נגדה כתבי אישום ■ עם זאת, ההסדר לא חל על המנכ"ל לשעבר בועז צ'צ'יק וסמנכ"ל הסחר לשעבר סטיב גרינשפן - כך שלא מן הנמנע שבהמשך הם יועמדו לדין

חברת כרטיסי האשראי כאל הגיעה להסדר עם הפרקליטות - כך הודיעה הערב (ה') בעלת השליטה בחברה, בנק דיסקונט. במסגרת ההסדר כאל תשלם קנס של 85 מיליון שקל, ולא יוגש נגדה כתב אישום. 

יחד עם זאת, ההסדר שגובש לא חל על שני בכירים לשעבר בחברה - המנכ"ל לשעבר, בועז צ'צ'יק, וסמנכ"ל הסחר לשעבר, סטיב גרינשפן - כך שלא מן הנמנע שבהמשך יוגש נגדם כתב אישום.

במסגרת ההסדר הודתה כאל בעובדות הקשורות לפרשה הסליקה של עסקים לא חוקיים. 

עוד נקבע במסגרת ההסדר כי כאל מתחייבת לפעול בהתאם לנהלים פנימיים מחייבים בכתב, למשך שנה מיום החתימה על ההסדר, לרבות לעניין מנגנוני פיקוח ובקרה, שיבטיחו את מניעת הישנותן של העבירות בהן הודתה.

נציין כי כאל כבר ביצעה חלק מההפרשה בגין החקירה בדוחות הקודמים, ובדוח הכספי הקרוב שיפורסם בעוד כשבועיים תפריש עוד 45 מיליון שקל. 

פרשה זו מתייחסת לאירועים שאירעו לפני כ-8 שנים, ושהחקירה בגינם החלה בעקבות סדרת תחקירים ב"גלובס". במסגרת הפרשה התברר כי כאל ביצעה סליקת עסקאות בכרטיסי אשראי של עסקים לא חוקיים בתחום הפורנו וההימורים.

מאז התפוצצה הפרשה, הוטלו על כאל קנסות מטעם ויזה ומאסטרקארד וכן מטעם בנק ישראל, וכעת צפויה החברה לסיים סוף-סוף את הפרשה עם תשלום הקנס גם למדינה.

נזכיר כי בנק ישראל עצר את חלוקת הדיבידנד בכאל בעקבות החקירה, וכעת לאחר שהסתיימה החקירה, סביר כי יאפשר לה לשוב ולחלק דיבידנד לבעלי השליטה בנק דיסקונט והבינלאומי.