מאותרגי התאגידים

גברים שיכורי שררה וחשק בגיל העמידה מוקפים במלקקי ישבנים, שופטים ומגשרים

ציון קינן מנכל בנק הפועלים / צילום : שלומי יוסף
ציון קינן מנכל בנק הפועלים / צילום : שלומי יוסף

בלי מכבסות מילים והתנסחויות נקיות, בואו נגיד את האמת בפרצוף: סטפן בורגס, ציון קינן, שמעון גל, ואותו בכיר מבנק לאומי שהטריד עובדת לפני 13 וטען שניהלו רומן, כשהיא העלתה טענות לתקיפה מינית בפני ח"כ דאז ענבל גבריאלי והבוסית שלו, גליה מאור - כל אלה הם חבורת גברים שיכורי שררה וחשק בגיל העמידה, המוקפים בעדת אומרי הן ומלקקי ישבנים, וחושבים שנשים הן כלי לסיפוק עצמי.

התאגידים שבהם עובדים אותם בכירים חרמנים הם גרועים לפחות כמוהם, בבואם לנקות אחריהם את הכביסה המלוכלכת שהשאירו זרוקה במשרדים, לא במכונה גלויה שעלולה להרעיש אלא בהסכם סודי, כביסה שקטה ביד אחת ובשנייה צ'ק שמן שיקבור את הבושה עמוק בחשבון הבנק של המתלוננת ויוציא את החברה טוב.

כל המקרים טופלו באותו האופן: החברה מינתה בורר מטעמה, איש רם-מעלה ובעל שם בתחומו, שקיבל הרבה כסף עבור שירותיו הטובים, ומוצא - הפתעה! הפתעה! - את הבכיר נקי מכל רבב.

במקרה של בורגס, שנטען כי הטריד מינית עובדת, נמצא כי ההתנהלות שלו הייתה "ברף הנמוך של התנהגות בלתי הולמת". מי קבע את הרף הזה? אולי בורגס עצמו שטען שנתן לה רק נשיקת פרידה? בדיוק כמו שארי שביט היה בטוח שלתפוס לבחורה את הראש ולנסות לנשק אותה זה "אלמנט של חיזור". מכבסה כבר אמרנו?

לנגד עינינו קם לו "פורום תקנה" עסקי וחשאי, בו יושבים ראשי התאגידים ובכירי השופטים והמגשרים בישראל, והם החוקרים, השופטים, וגוזרי הדין של טובי בניהם - ובדרך-כלל, לקולא.

במקרה של ציון קינן בבנק הפועלים, הגזימו עם האקונומיקה. הפועלים מינו את השופט בדימוס סטיב אדלר - נשיא בית הדין לעבודה לשעבר והיום מגשר פופולרי בסכסוכי עבודה, אך בעל ניסיון מוכח פחות בחקירת קורבנות תקיפה מינית - לבדוק את התלונה כדי לקבל ממנו פלומבה לניקיונו של קינן.

שימו לב: הבנק ממנה אדם מטעמו, משלם לו כסף כדי שיבדוק תלונה נגד בכיר, והוא מנקה את הבכיר, אך פוסק כי יש לשלם למותקפת כ-4 מליון שקל. לא על התקיפה חלילה, אלא על זה ששכחו אותה 9 שנים ברוסיה הקרה. טיעון משכנע מאוד. העיקר שתסתום את הפה ולא תלך למשטרה.

 

השאלה היא למה קינן, שהרוויח כ-80 מיליון שקל בכהונתו כמנכ"ל בנק הפועלים, לא יכול היה לשלם את הכסף מכיסו, אלא היה צורך בהמצאת עילה מופרכת כדי שהבנק יישא בהוצאות ההשתעשעות הקטנה שלו? זה לא סיוע לדבר עבירה?

ועוד משהו: מכיוון שהבנק וכי"ל אינם עסקים פרטיים, אלא חברות ציבורית שבהן מושקעות הפנסיות של כולנו - לא מגיע לציבור לדעת על שערוריות כאלה שבגינן הבנק צריך להפריש עוד 4 מליון שקל?

מה שכן, בעולמם של הגברים המסוחררים האלה אין דאגות. התאגיד נותן גיבוי מלא ותמיכה אינסופית ומאפשר להם להחליק את דרכם לשוק החופשי באלגנטיות שלא תכתים את הרזומה המפואר, שלו ושלהם. הם קוראים לזה "מיצוי", "חוק שכר הבכירים" או "מתח עם עידן עופר". ממילא אין להם טיפת דאגה לגבי עתידם המקצועי. את הבונוס האחרון קיבלו במלואו, שום עבירה לא נעברה, ועם הבוכטות שגרפו במהלך השנים, הם ונכדיהם יוכלו לשבת רגל על רגל ולהיזכר בימים היפים ההם.