לקראת סערה בשווקים? "להגן על תיק המניות מפני טרמאפ"

בבית ההשקעות הלמן אלדובי סבורים כי העצבנות בשווקים תימשך בשבועות הקרובים וממליצים לנקוט משנה זהירות גם לגבי שוק האג"ח

וול סטריט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וול סטריט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

התנודתיות בשווקים הפיננסים תימשך בשבועות הקרובים ולכן כדאי לנקוט בגישה זהירה בתקופה הקרובה - כך טוענים כלכלני בית ההשקעות הלמן אלדובי בסקירה השבועית שפרסמו היום (א'). 

בהלמן אלדובי מציינים כי הבחירות בארה"ב שייערכו ביום שלישי השבוע, ירכזו את מרבית תשומת-הלב. בשבוע החולף המירוץ בין שני המועמדים קלינטון וטראמפ הפך צמוד במיוחד והשווקים הגיבו בעצבנות רבה על רקע התחזקותו של טראמפ בסקרים. כלכלני בית ההשקעות מעריכים כי התנודתיות בשווקים תימשך בשבועות הקרובים וממליצים להגן על תיק המניות מפני האפשרות שטראמפ ייבחר.

על רקע הגישה הכלכלית של טראמפ, בשוק מעריכים שאם הוא ייבחר, שוקי המניות יירדו בחדות והמשקיעים "יברחו" לנכסי מקלט כגון הדולר, הין היפני, הזהב והאג"ח הממשלתיות. "יחד עם זאת במידה והשווקים ירדו בצורה חדה לאחר הבחירות בארה"ב, אנו חושבים שזאת עשויה להיות הזדמנות להגדיל את החשיפה לשוק המניות האמריקאי", מציינים בהלמן אלדובי.

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, בהלמן אלדובי ממליצים להגדיל חשיפה למניות בארץ, זאת לאור פערי תמחור בין השוק בארץ לשווקים המרכזיים בחו"ל ולאור צפי לרווחיות גבוהה וביצועים טובים של הפירמות המקומיות לעומת פירמות זרות.