דיימלר יפתח בישראל מרכז מחקר ופיתוח

המרכז, שיצטרף למרכזים דומים של GM ושל רנו, יעסוק בין השאר באיתור הזדמנויות השקעות בחברות עם טכנולוגיות רלוונטיות לתעשיית הרכב

קונצרן דיימלר הגרמני, שבבעלותו בין השאר יצרנית הרכב מרצדס בנץ, הודיע היום על הקמת מחקר ופיתוח חדש בתל אביב. המרכז יצטרף לרשת גלובלית של מרכזי מחקר ופיתוח של הקונצרן, שפועלים כיום בארה"ב, גרמניה, הודו וסין. את מרכז הטכנולוגיה בישראל תנהל עדי אופק, ישראלית בעלת ניסיון ניהול בינלאומי הכולל מספר תפקידי ניהול בקונצרן דיימלר מאז שנת 2000. המרכז יתמקד "בשירותי ניידות ומידע לרכב בנוסף לפיתוח ובדיקות של פרויקטים שונים וממשקי משתמש".

פרופ' ד"ר תומס וובר, חבר מועצת המנהלים של דיימלר AG, האחראי תחום מחקר ופיתוח מכוניות בקונצרן, ציין כי :מרכז הטכנולוגיה החדש בתל אביב "נועד לחזק את מערך ה-R&D הגלובלי בעזרתה של ישראל, מדינת ההיי טק. המרכז מצטרף למערך מרכזי המחקר והפיתוח הגלובליים של דיימלר במטרה להמשיך להוביל את חזית הטכנולוגיה העולמית של ענף הרכב בכל הקשור למכוניות יעילות, טכנולוגיות ובטוחות".

ממידע שפורסם בגרמניה עולה, כי המרכז יעסוק לא רק במו"פ ישיר, אלא גם "בפיתוח של רשת קשרים עם חברות סטארט-אפ ישראליות, מאיצים טכנולוגיים, חממות, מרכזי חדשנות וחברות היי-טק מבוססות". בנוסף, יבחן המרכז "היבטים פיננסיים, משפטיים ואסטרטגיים של שיתוף פעולה עם שותפים מקומיים". הכוונה ככל הנראה היא לאיתור וזיהוי הזדמנויות להשקעה או רכישה של חברות עם טכנולוגיות רלוונטיות בתחום הרכב ובתחומים נלווים.

יצוין כי המהלך של דיימלר הוא חלק ממגמה כללית של תעשיית הרכב העולמית לפתוח בישראל מרכזי מחקר או פיתוח או לכל הפחות נציגויות לשיתוף פעולה עם חברות מקומיות. לג'נרל מוטורס כבר יש בישראל מרכז פיתוח גדול, שנמצא בתהליך הרחבה מואץ ורנו פתחה לאחרונה מרכז מו"פ בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב. יצרנים נוספים בוחנים כיום, בסיוע יבואני רכב בישראל, אפשרויות להשקעה בחברות ישראליות.