עיריית יבנה ורמ"י יפצו ב-13 מ' ש' בגין עיכוב תוכנית מ-1998

חברת סביוני יבנה טענה בתביעתה כי הנתבעות התנהלו ברשלנות בקשר לקידום תוכנית בניין עיר משנת 1998 שהתחייבו לקדם ונקטו סחבת לא סבירה

יבנה הירוקה בבנייה / צילום: איל יצהר
יבנה הירוקה בבנייה / צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי מרכז קבע לאחרונה על רשות מקרקעי ישראל, עיריית יבנה והוועדה המקומית לשלם לחברת סביוני יבנה כ-13 מיליון שקל בגין הפרת הסכם ועיכוב הליכי תכנון על קרקע שרכשה מהמינהל כבר בשנת 1998.

בשנת 2012 הגישה חברת סביוני יבנה תביעה בגין הפרת הסכם ועיכוב הליכי תכנון בנוגע לקרקע שרכשה באזור.

התביעה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין שוב ושות', נסובה על דרישה לפיצוי בשל הפסדים כספיים שנגרמו לסביוני יבנה אשר זכתה בקרקע במסגרת מכרז רמ"י. בהתאם להסכם פשרה משנת 2004 (שאושר כפסק דין) התחייבו הרשויות לקדם תכנון ולאשר תוכנית שתאפשר לחברה לבנות 200 יחידות דיור במתחם המערבי של מרכז העסקים העירוני בעיר יבנה.

בעקבות ההסכם ציפתה החברה לבנות את הדירות בזמן סביר, אך לטענתה, היעדר המעש של הרשויות גרם לכך שעד למועד הגשת התביעה טרם אושרה תב"ע למקרקעין.

סביוני יבנה טענה בתביעתה כי הנתבעות התנהלו ברשלנות בקשר לקידום תוכנית בניין עיר שהתחייבו לקדם ונקטו סחבת לא סבירה.

בית המשפט קיבל את עמדת החברה היזמית כי אכן הרשויות חרגו מחובתן, ועליהן לפצות את חברת סביוני יבנה. השופט יחזקאל קינר אמד את נזקי החברה בהפסד תשואה שנתית של הקרקע (6% מערך הקרקע המשתנה מדי שנה בשנה).

חברת סביוני יבנה יוצגה בידי עורכי הדין שמואל שוב, שושי בירזון וטל גליקסמן ממשרד שוב ושות'; עיריית יבנה והוועדה המקומית יבנה יוצגה באמצעות עו"ד עופר צילקר; ורשות מקרקעי ישראל יוצגה באמצעות עו"ד דניאל ליהמן מהפרקליטות.