נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיאה זינקה לאחר הדוחות

סגן יו"ר הפדרל ריזרב, סטנלי פישר: סיכוי טוב להעלאת ריבית בדצמבר ■ אמזון בדרך לשבוע חמישי של ירידות ■ נתון מאקרו טוב בארה"ב ■ מחירי הנפט ממשיכים לרדת

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, לאחר שהתאפיין בתנודתיות במהלך היום. ברקע, אי הוודאות באשר לאיך ממשל דונלד טראמפ ישפיע על המניות בכלל, ועל מניות הטכנולוגיה בפרט. היום חל בארה"ב יום הוותיקים (Veterans Day) ולכן לא התקיים מסחר בשוק האג"ח. 

 

מאז הודעת היבחרו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב, המשקיעים בוחנים מחדש את הפוזיציות שלהם בניסיון להתאימה להשקפת עולמו. עד כה מניות הטכנולוגיה "חטפו", בעוד מניות הפיננסים דווקא התחזקו. גם מניות התעשייה צפויות ליהנות בממשל טראמפ, שאמר כי בכוונתו לממן פרויקטים חדשים כדי לשפר את התשתיות של ארה"ב. גם מניות הפארמה נהנות מהפסדה של הילארי קלינטון שאיימה לבצע רפורמות בסקטור.

 

בזירת המאקרו פורסם רק נתון סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש נובמבר, שעומד על 91.6 נקודות - גבוה מעט מהתחזיות, שצפו נתון של 88 נקודות.

סגן יו"ר הפד סטנלי פישר נאם היום בצ'ילה, בפעם הראשונה מאז הבחירות שבכיר בפד פונה לציבור. פישר אמר כי שיעור הריבית בארה"ב מתוכנן לעלות בהדרגה, וכי ישנו "קייס די חזק" להעלאת ריבית בפגישת הפד הקרובה, שתתקיים בדצמבר.

באירופה נרשמה היום מגמה מעורבת עם נטייה לירידות, בהמשך לנעילה מעורבת באסיה מוקדם יותר. מחירי הנפט  ירדו היום במסחר.

חברת המשלוחים UPS הודיעה כי בכוונתה להקים מתקן באטלנטה, ארה"ב בעלות של כ-400 מיליון דולר. המהלך אמור ליצור 1,250 משרות חדשות במצבת עובדי החברה.

אמזון  ריכזה עניין היום והיא בדרך לשבוע חמישי ברציפות של ירידות. גם מניות אפל , פייסבוק , ובאידו  הראו סנטימנט שלילי בימים האחרונים. מנגד, עליבאבא בלטה על רקע היסטריית המכירות של יום הרווקים הסיני.  

חברת ג'יי סי פני  צפויה לדווח על רווח של 21 סנט למניה ברבעון השלישי. 

מניית Nvidia  בלטה לאחר שדיווחה אתמול על דוחות חזקים.