טראמפ: "מוותר לחלוטין על המשכורת שלי"

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הכריז במהלך קמפיין הבחירות שלו כי לא ייקח "אפילו דולר אחד" כמשכורת בעבור כהונתו כנשיא ■ השכר השנתי של נשיאים אמריקאים עומד על 400 אלף דולר, ובעבר נשיאים אמידים היו תורמים את המשכורת שלהם לצדקה

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

בזמן שבכל העולם עוקבים בחרדה אחר השאלה האם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ יקיים את הבטחותיו בזמן הקמפיין - בניית חומה עם מקסיקו, ביטול ההסכם עם איראן ואפילו מניעת כניסת מוסלמים לארה"ב - ישנה הבטחה אחת שנראה שנשכחה מלב הבוחרים, ומעניין לראות האם יקיימה.

טראמפ הכריז במהלך הקמפיין כי לא יסכים לקבל משכורת בעבור כהונתו כנשיא. בעצרת בחירות שקיים בניו-המפשייר בספטמבר בשנה שעברה אמר טראמפ לתומכיו כי "אם אבחר לנשיאות לא אקבל משכורת, אוקיי? זה לא ביג דיל בשבילי".

אבל אם חשבתם שמדובר בפליטת פה שנאמרה בטעות במהלך עצרת המונים, הרי שטראמפ דאג להעלות את הבטחתו ברשת החביבה עליו - טוויטר. מאוחר יותר באותו חודש קיים המועמד דאז שאלות ותשובות ברשת. כאשר עוקב שאל אותו אם יקבל משכורת בתור נשיא, ענה לו טראמפ: "לא אקח אפילו דולר אחד. אני מוותר לחלוטין על המשכורת שלי אם אבחר".

בהתחשב בעובדה שמשכורת שנתית של נשיא עומדת על 400 אלף דולר - מדובר באמירה מעניינת במיוחד. מצד שני, טראמפ דאג להזכיר לכל אורך הקמפיין כי אינו זקוק למימון של בעלי הון משום שיש לו מספיק כסף. ואכן, מגזין פורבס העריך כי הונו של טראמפ עומד על כ-3.7 מיליארד דולר.

בתקשורת הזרה דווח כי נשיאים אמידים לשעבר, כמו הרברט הובר וג'ון קנדי, שלא היו זקוקים להכנסה חודשית - תרמו את משכורתם לצדקה.