אינובייטיב אישרה השקעה של 30 מיליון דולר בפלוריסטם

ההשקעה בחברת תאי הגזע מתבצעת בפרמיה של 15% על מחיר מניית פלוריסטם ביום ההודעה

בעלי המניות של חברת אינובייטיב מדיקל (Innovative Medical) הסינית אישרו את ההשקעה של 30 מיליון דולר בחברת תאי הגזע הישראלית פלוריסטם.

ההשקעה מתבצעת בפרמיה של 15% על מחיר מניית פלוריסטם  ביום ההודעה אודותיה ב-25 באוקטובר. אמנם מאז עלתה מניית החברה ב-2.4%, אך ההשקעה עדיין מגלמת פרמיה משמעותית על מחיר המניה. שווי השוק של פלוריסטם עומד על 476 מיליון שקל בעוד שאינובייטיב, חברה בת של קרן הון הסיכון הסינית ZSVC, נסחרת בבורסת שנזן ב-1.43 מיליארד דולר.

בעקבות ההשקעה תהפוך אינובייטיב לבעלת המניות הגדולה בחברה הישראלית. פלוריסטם, שאין לה בעלי מניות דומיננטיים אחרים, מנווטת כבר למעלה מעשור, מאז מוזגה לשלד בורסאי בנאסד"ק, על-ידי צוות ההנהלה שלה, בהובלת המנכ"ל זמי אברמן והנשיא וסמנכ"ל התפעול יקי ינאי. כיום אין לפלוריסטם פעילות בסין, וההסכם בין החברות אינו כולל מתווה לפעילות כזו. אולם פלוריסטם מאמינה כי ההסכם יכול לפתוח לה דלתות בסין ולאפשר לה לאתר שותף שיווקי במדינה, כשיגיע הזמן המתאים לכך.

פלוריסטם תציג במהלך 2017 תוצאות ניסוי לטיפול באמצעות תאי הגזע של החברה בצליעה לסירוגין עקב חסימת כלי דם בגפיים. ב-2018 או 2019 היא אמורה להציג תוצאות מניסויי שלב III בחסימות כלי דם בגפיים ובתחום האורתופדי, ניסויים אליהם היא אמורה להיכנס במהלך 2017. פלוריסטם גייסה עד היום את רוב הונה בבורסת נאסד"ק. בקופת החברה יש טרם ההשקעה 32 מיליון דולר, לאחר ששרפה 18 מיליון דולר בשנה האחרונה.