מחיר המינימום במכרז המרכז האקדמי במודיעין יוכפל

מחיר המינימום במכרז יוכפל ל-6.7 מיליון שקל, זאת בשל החשש שהמכרז הותאם להצעת המרכז האקדמי שערי משפט ומדע בהוד-השרון

מינהל מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר
מינהל מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר

בעקבות הפרסום ב"גלובס" ("המרכז האקדמי הוד-השרון יתמודד במכרז להקמת מוסד אקדמי במודיעין", 22.9.16), שבעקבותיו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה להשעות את המכרז לאור החשש שהמכרז "הותאם" עבור "המרכז האקדמי שערי משפט ומדע" בהוד-השרון, פרסמה שלשום (א') רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) מכרז חדש להקמת מוסד אקדמי במודיעין, ובו הוכפל מחיר הקרקע לעומת המחיר במכרז המקורי.

המכרז המקורי הוא לחכירת שטח בן 25.6 דונם במרכז המתוכנן של העיר, על קרקע שעיריית מודיעין בראשות חיים ביבס הקצתה לפרויקט. זכויות הבנייה הן למוסד אקדמי בשטח עיקרי של 20 אלף מ"ר, שטחי שירות בהיקף 10 אלפים מ"ר, שטח תת-קרקעי של 6,500 מ"ר ועוד 88 יחידות דיור לסטודנטים. מחיר המינימום עבור הקרקע נקבע על 3.385 מיליון שקל, והוצאות הפיתוח הן בגובה כ-12 מיליון שקל.

כפי שנחשף ב"גלובס", עיריית מודיעין קיימה מגעים עם המרכז האקדמי לפני פרסום המכרז. לעומת זאת, המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) התנגדה להקמת מוסד אקדמי לא מתוקצב במודיעין והודיעה: "לא עומדת על הפרק כל כוונה לאפשר פתיחת מוסד להשכלה גבוהה מתוקצב נוסף, ואין צפי לכך בעתיד הנראה לעין. כמו כן, לא קיימת על שולחנה של המל"ג כל בקשה להקמת מוסד שאינו מתוקצב בעיר מודיעין. מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל רוויה למדי כיום, ואל מול ריבוי המוסדות ותחומי הלימוד אנו עדים בשנים האחרונות לירידה בשיעור הסטודנטים החדשים המתחילים ללמוד לתואר ראשון מתוך שנתון ממוצע".

כאמור, בעקבות הפרסום ב"גלובס" ובהנחיית היועמ"ש, נבדק המכרז ונבחנה האפשרות שיהיה במכרז מציע יחיד. בעקבות הבדיקה פרסמה רמ"י הודעה לפיה המכרז פתוח להצעות חדשות, אולם בתנאי בסיסי שונה מאשר במכרז המקורי: אם במכרז החדש ישתתפו שני מציעים או יותר, יישמרו התנאים הכספים שפורסמו במכרז המקורי, אולם אם במכרז ישתתף רק מציע אחד, ישונה מרכיב מחיר המינימום במכרז ויוכפל מ-3.385 מיליון שקל לסכום של כ-6.7 מיליון שקל.