האם דודי אפל מנסה לחזור ולשלוט ב"מגדל הזוהר"?

אפל סיכל עסקה למכירת חברת מגדל הזוהר ליזם משה אהרוני באמצעות הצעה מחברת הרברט סמואל על הים, שהצהיר שאינו מעורב בה, אלא שמסמכים שנחשפו מצביעים כי בנו הוא בעל 50% ממניותיה

דודי אפל   / צלם: רוני שיצר
דודי אפל / צלם: רוני שיצר

האם איש העסקים דודי אפל שוב מסתבך? פנייה לבית המשפט שהגיעה לידי "גלובס" מעלה כי דודי אפל סיכל עסקה למכירת חברת מגדל הזוהר ליזם משה אהרוני באמצעות הצעה מחברת הרברט סמואל על הים, שהצהיר שאינו מעורב בה, אלא שמסמכים שנחשפו מצביעים כי בנו הוא בעל 50% ממניות בחברת הרברט סמואל על הים. מידע זה שהוסתר מבית המשפט ומנושיו הוא קריטי לכאורה ויכול היה למנוע את העסקה.

כבר לפני כארבע שנים הוכרז אהרוני כזוכה במכרז לרכישת הזכויות של חברת מגדל הזוהר, שהיתה בבעלות דודי אפל ונקלעה להקפאת הליכים. הרכישה כללה בין היתר זכויות מותנות למימוש פרויקט פינוי-בינוי גודל בשכונת גיורא בגבעת שמואל הכולל הריסת 530 יח"ד והקמת כ-1,670 יח"ד תחתן.

מחלוקות שנתגלעו עם רשות מקרקעי ישראל ביחס למימוש המכרז בתנאיו המקוריים עיכבו את מימוש הזכייה עד היום. ובכך, ולמרות זכייתו של אהרוני, צצה לה הצעת רכש חדשה שזכתה לאישורו של השופט איתן אורנשטיין (מחוזי ת"א) בחודש יוני האחרון (יותר משלוש שנים לאחר אישור הזכייה של אהרוני).

לפי ההחלטה, אושר לחברת "הרברט סמואל על הים", הנמצאת בבעלות משפחת דיין, לרכוש את מניותיה של חברת מגדל הזוהר. אהרוני הגיש ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי לבית המשפט העליון ובנוסף ביקש עיכוב ביצוע העסקה. בקשתו נענתה.

מעשיו הפליליים של אפל, שבגינם נגזר עליו מאסר בן שלוש וחצי שנים (לפני הפחתת שליש), הביאו את נושיו, שהגדול מביניהם הוא רשות המסים, להסכים למכירת "מגדל הזוהר" רק לחברה שבה אפל לא יהיה מעורב. אפל, מצדו, הצהיר כי בשל הניסיון והידע הוא פרויקטור בחברה הנותן שירותי יעוץ לחברת "הרברט סמואל על הים" ולא מעבר לכך. נושיו טענו שהיה טוב אילו גם בתפקיד זה לא היה מחזיק ובית המשפט אישר, כאמור, את העסקה.

בינתיים, וללא קשר להליך הקפאת ההליכים לחברת "מגדל הזוהר", הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד תביעה אחרת על ידי אדם בשם נאור גלילי, הקשורה לתיווך בעסקה בין הרברט סמואל לאפל. אהרוני, שביקש לעיין בתיק, מצא הסכם המצביע כי ערן-יצחק אפל הוא בעל 50% ממניות חברת "הרברט סמואל על הים" יחד עם משפחת דיין.

לפיכך, כאמור, פנה אהרוני, באמצעות עו"ד רונן מטרי, לבית המשפט בבקשה למתן הוראות כשהוא מצרף את הראיות ומבקש את ביטולה המיידי של העסקה בין "מגדל הזוהר" ל"הרברט סמואל על הים".

עו"ד ישראל שלו, פרקליטו של דודי אפל, מסר: "דודי אפל דוחה מכל וכל את הטענות. נרחיב בדברים בתשובה לבית המשפט, אבל נראה כי מר אהרוני ייתלה בכל קש כדי לנסות ולהפוך את החלטת בית המשפט אשר אישרה את ההצעה הטובה בהרבה משלו לריכשת חברת מגדל הזוהר ודודי אפל ויגיד שאין לו כל חלק ברוכשת ואין לו כל זכויות בה".