אלביט מערכות: ההכנסות עלו ל-781 מיליון ד', הרווח נותר יציב

הכנסות החברה הביטחונית צמחו ב-2% ■ צבר ההזמנות צמח ב-6.5% ועמד בסוף הרבעון על 6.8 מיליארד דולר

חברת מערכות הטכנולוגיה הצבאיות אלביט מערכות  סיכמה היום (ה') את הרבעון השלישי של 2016 עם צמיחה מתונה של 2% בהכנסותיה, שהגיעו ל-781 מיליון דולר, ועם עלייה של 3% ברווח הגולמי שלה, שהגיע ל-230 מיליון דולר. לצד זאת הציגה החברה זינוק של 28% ברווחיה הרבעוניים, שעמדו על 63 מיליון דולר.

בשורה התפעולית נהנתה אלביט מערכות ברבעון החולף מצמיחה של 20% ל-78 מיליון דולר. הצמיחה בפרמטר זה מיוחסת בין היתר לרווח חד-פעמי של יותר מ-10 מיליון דולר, שנרשם לה מהערכת שווי מניות בחברה בת חדשה, כתוצאה מהשקעות משקיע חיצוני. החברה הבת הוקמה ביולי 2016, והיא פועלת בתחום מערכות אנרגיה מתקדמות ליישומים בתחבורה אזרחית.

בחודש יולי פורסם כי משקיע אסטרטגי בינלאומי ישקיע 16 מיליון אירו בתמורה ל-20% מהחברה החדשה, ויעניק לאותה חברה זכויות בכמה מהטכנולוגיות שלו בתחום האנרגיה. כפי הידוע, חברה זו פועלת בפיתוח קבלי-על עבור אוטובוסים חשמליים ועוד.

עוד בסיכום רבעוני נהתנה אלביט מערכות מצמצום של כ-14% בהוצאות המיסים שלה, שעמדו על כ-9 מיליון דולר, וזאת בעיקר בזכות סגירת שומות מס בגין שנים קודמות בחברה בת בישראל, "וכן מתמהיל הרווח ושיעורי המס במדינות השונות שבהן פועלת החברה".

עוד עדכנה בדוחות החברה, שבשליטת היו"ר מיקי פדרמן, כי צבר ההזמנות שלה בסוף הרבעון השלישי עמד על 6.8 מיליארד דולר - סכום המשקף עלייה של 6.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. באלביט מערכות מציינים כי כ-70% מצבר ההזמנות שלה מיועד ללקוחות בחו"ל, וכי קרוב ל-50% מהצבר מיועד לביצוע עד סוף השנה הנוכחית ובמהלך השנה הבאה.

במקביל לדוחות הודיעה אלביט מערכות על חלוקת דיבידנד של 0.4 דולר למניה בגין רווחי הרבעון השלישי שלה. מניית אלביט מערכות התחזקה בקרוב ל-20% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של יותר מ-17 מיליארד שקל.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, מסר היום כי "אנו מרוצים מהתוצאות הכספיות של הרבעון, המציגות צמיחה ושיפור ברווח. הצמיחה בצבר בהשוואה לשנה קודמת, של יותר משישה אחוזים, תומכת בצמיחה המתמשכת בהכנסות, כפי שהצגנו בשלושת הרבעונים הראשונים בשנה זו.

נוסף על כך, רשמנו רווח, בפעם השנייה השנה, כתוצאה מפיצול פעילויות בתחום האזרחי. זו תוצאה של המאמצים שלנו לאמץ מספר מהטכנולוגיות שלנו ליישומים אזרחיים, ולהקים חברות שיעסקו בתחומים אלו. אנו מקווים לראות את פירות היוזמות האלו במהלך השנים הבאות".