מייק האקבי שגריר ארה"ב בישראל? מכחיש לאחר אי הכחשה

על פי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, האקבי ידאג להעביר את שגרירות ארה"ב מתל-אביב לירושלים ■ "שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר נועד עם כמה מועמדים למשרת השגריר ומסר חוות דעת לטראמפ"

מייק האקבי / צילום: רויטרס
מייק האקבי / צילום: רויטרס

מייק האקבי, אחד מהידידים הטובים ביותר של ישראל בקהילת הנוצרים האוונגלים, מכחיש ידיעות שהוא יהיה שגריר ארה"ב בישראל בממשל טראמפ. אך ההכחשה באה לאחר "אי הכחשה" ב-CNN, עובדה שמוסיפה להזין שמועות שהוא אכן יהיה השגריר הבא בתל-אביב (או בירושלים).

בציוץ בטוויטר אמש (ו') אמר האקבי: "הבאז התקשורתי שלפיו מוניתי שגריר בישראל אינו נכון (הדגשה במקור). זה לא נדון אף פעם עם הנשיא הנבחר טראמפ. המשרה לא תאויש לפני שייבחר מועמד לכהונת שר-החוץ".

האקבי, כומר בפטיסטי, מועמד לשעבר לנשיאות (פעמיים) ולשעבר מושל מדינת ארקנסו, מבקר בישראל לעיתים תכופות כמעין מדריך לקבוצות של עולי רגל אוונגליים מארה"ב. הוא נחשב ידיד של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

על פי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, אמר גורם בצוות של טראמפ להעברת השלטון, כי האקבי יהיה השגריר הבא בישראל וכי בראש רשימת המשימות שלו תהיה העברת השגרירות האמריקאית מתל-אביב לירושלים. "זה עומד להתרחש", אמר המקור לעיתון. "האקבי ידאג לביצוע המשימה".

ידיעה על מינוי האקבי הופיעה אמש גם ב"ג'רוזלם פוסט", אך היא הורדה מהאתר, כנראה בעקבות הכחשתו. בידיעה של ה"פוסט" נאמר, כי כמה חברים בצוות העברת השלטון אישרו שהאקאבי אכן מונה לשגריר וכי הוא ייכנס לתפקידו לאחר השבעת טראמפ בינואר.

ה"מייל" מדווח, שבביקורו של שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, במטה טראמפ, שלשום (ה'), הוא נועד עם כמה מועמדים למשרת השגריר בישראל ואחר-כך מסר לטראמפ חוות דעת.

כפי שנמסר אתמול ב"גלובס", דרמר אכן ביקר במגדל טראמפ במנהטן, שבו שוכן המטה הזמני של הנשיא המיועד. בצאתו, שיבח השגריר את טראמפ ונתן "תווית כשרות" לסטיב בנון, "האסטרטג הראשי" המיועד של הנשיא הבא. ידיעות בתקשורת האמריקאית מייחסות לבנון אמירות אנטישמיות וקשרים עם ארגונים גזעניים.

דוברת בשגרירות ישראל בוושינגטון אמרה, שהשגרירות אינה מעוניינת להתייחס לפגישות דרמר במטה טראמפ.

זמן קצר לאחר צאתו מהפגישה עם טראמפ, נמנע האקבי מלהגיב על האפשרות שישרת בממשל טראמפ. הוא אמר ב-CNN: "אני שמח לעשות מה שאני עושה (עתה). תפקידי הוא להאזין לנשיא הנבחר. תפקידו הוא לקבל החלטות. לא הופעתי למענו בקמפיין כי הייתי צריך לעבוד".

האקבי פרש מהמירוץ לנשיאות בפברואר השנה ואחר-כך הביע את תמיכתו בטראמפ. הנשיא הנבחר מתח ביקורת על יחס ממשל אובמה לישראל והתחייב במהלך הקמפיין לשפר עמה את היחסים. יחד עם זאת, אמר טראמפ החודש, בראיון ל"וול סטריט ג'רנל", כי הוא שואף לתווך ב"עסקה אולטימטיבית" בין ישראל לפלסטינים "למען האנושות".