עסקת תחנת הכוח בבאר טוביה צפויה להסתיים בימים הקרובים

אברהם נניקשווילי עמד בתנאים שהטילה עליו רשות החשמל, ואחזקותיו בתחנת הכוח IPM צפויות לעבור לחברת גלובל-פאואר עד 27 בחודש ■ אם לא יעמוד בזמנים, האחזקות יעברו לנאמן

אברהם נניקשווילי / צילום: תמר מצפי
אברהם נניקשווילי / צילום: תמר מצפי

העסקה למכירת האחזקות של אברהם נניקשווילי וטימור בן יהודה בתחנת הכוח בבאר טוביה צפויה להסתיים בימים הקרובים. ל"גלובס" נודע כי נניקשווילי עמד בתנאי רשות החשמל להעברת מסמכים עד ה-15 בחודש, מה שיאפשר את מכירת האחזקות לקבוצת גלובל-פאואר של אהוד בן ש"ך וניסן כספי, שאליה חברו לאומי פרטנרס וקרן נוי.

במכתב שהעבירה רשות החשמל לנניקשווילי בתחילת החודש, היא דרשה ממנו להעביר מסמכים הנדרשים לעסקה עם גלובל-פאואר עד ה-15 בנובמבר, לצד כתב למינוי נאמן שאליו יעברו מניותיו של נניקשווילי, אם לא יעמוד בדרישות. ברשות קבעו כי גם אם יעמוד נניקשווילי בתנאים, העסקה חייבת להסתיים לפני ה-27 בחודש, או שהאחזקות יעברו אז לנאמן.

מדובר באחזקות של 80% בחברת טריפל-אם, המחזיקה ב-84% ממניות אי.פי.אם (IPM) באר טוביה, בעלת הרישיון להקמת תחנת הכוח. שני בעלי המניות האחרים בטריפל-אם הם יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר, משה טרי, ויו"ר חברת החשמל לשעבר, מוטי פרידמן, המחזיקים כל אחד 10%.

בעבר התנגדו פרידמן וטרי למכירת האחזקות לגלובל-פאואר, בעיקר בגלל חשש שלחברה אין את ההון העצמי הנדרש להקמת ותפעול התחנה. עם כניסתן של לאומי פרטנרס וקרן נוי, שהתחייבו להזרים יחד 338 מיליון שקל לפחות, הוסרה ההתנגדות של פרידמן וטרי והעסקה צפויה כאמור לצאת לפועל.

תחנת הכוח באר טוביה, שתפיק 430 מגה-וואט, תזכה לליווי פיננסי מדויטשה בנק, והקמתה צפויה לעלות 400 מיליון דולר. את טורבינת הגז תספק לתחנה חברת סימנס, ואת הגז אמורה התחנה לרכוש ממאגר לוויתן. נניקשווילי נדרש למכור את אחזקותיו בתחנה בשל כתב האישום נגדו, בפרשת השוחד לכאורה לבנימין בן אליעזר.