שיאים חיוביים בוול סטריט: הדאו ג'ונס מעל 19,000 נק'

סוף הראלי במניית AMD? ■ וורן באפט נהנה מ"ראלי טראמפ" - רשם רווח של כ-11 מיליארד דולר מאז בחירתו של המועמד הרפובליקני ■ עליות הנפט נבלמו בעקבות ספקות לגבי הקפאת התפוקה

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה חיובית, לאחר שמדד הדאו ג'ונס חצה את רף 19,000 הנקודות, ומדד ה-S&P העפיל מעל 2,200 נקודות.

המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית, וגם בורסות אסיה ננעלו במגמה דומה. הנפט בעליות. שבוע המסחר הנוכחי יהיה מצומצם, לאור חג ההודיה שחל בסוף השבוע הקרוב - לא יתקיים מסחר ביום חמישי, וביום שישי המסחר יתנהל במתכונת מקוצרת ויינעל ב-20:00 (שעון ישראל). בגזרת המאקרו יתפרסמו נתוני מכירות הבתים הקיימים.

 

בורסות אסיה ננעלו בעליות לאחר שהתרעת הצונאמי שאיימה על חופי יפן בוטלה. הבוקר הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 6.9 ביפן והחשש מפני נזקים לחץ את השווקים מטה. כאמור, לאחר שבוטלה התרעת הצונאמי עברו השווקים לעליות.

השווקים באסיה חוששים ממדיניותו הכלכלית של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שיסוג או יפגע בהסכמי הסחר של ארה"ב עם שאר העולם. "פגיעה בהסכמי הסחר עם ארה"ב תהיה משמעותית מאוד עבור הכלכלות האסיאתיות" מצוטטים כלכלנים באסיה.

על פי פרסומים שונים, אפל תעביר פסי ייצור מסין לארה"ב כדי להתמודד עם פגיעה בסחר מול סין, למרות שעלויות הייצור יגדלו באופן משמעותי.

הנפט  נסחר בתנודתיות ונסוג מעט מהרמות הגבוהות שאליהן הגיע, על רקע ספקות באשר ליכולתן של מדינות אופ"ק להגיע להסכמה סביב הקפאת תפוקת הנפט. מוקדם יותר השבוע עלה הנפט בחדות בעקבות דבריו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהעריך כי חברות קרטל אופ"ק יסכימו, בפגישתן הקרובה שתיערך בסוף החודש, להקפיא את תפוקה - וכי רוסיה תצטרף להסכמה כזו.

בנוסף, מקור ניגרי התבטא בעניין ואמר כי מסתמנת התקדמות בהסכם הקפאת התפוקה, וכי בקרוב יודיעו כל חברות הקרטל כי הן "בעניין".

מדד התנודתיות בשווקים VIX , המכונה "מדד הפחד", נסחר במגמה שלילית.

היום פורסם בארה"ב כי המיליארדר הידוע וורן באפט, יו"ר ברקשייר הת'אווי , נהנה מעלייה של כ-11 מיליארד דולר בהונו האישי בעקבות הראלי שחווה שוק המניות מאז בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות.

מניית AMD  נסחרה לאורך היום במגמה שלילית מובהקת. לאור העליות התלולות שרשמה המניה לאחרונה (כ-25% בחודש האחרון), ייתכן ומדובר בתיקון מתבקש.

בגזרת המאקרו, התפרסם נתון מכירות הבתים הקיימים בארה"ב לחודש אוקטובר, שעמד על 5.6 מיליון מכירות בתים (בהתאמה שנתית), לעומת התחזיות שצפו נתון של 5.43 מיליון.

קמפבל סופ  דיווחה על תוצאותיה הרבעוניות לפני פתיחת המסחר. החברה דיווחה על רווחים גבוהים מהתחזיות, בעוד הכנסותיה תאמו לצפי האנליסטים. 

ד"ר פפר סנאפל (סימול:DPS), יצרנית המשקאות הקלים בהם ד"ר פפר, תרכוש את Bai Brands עבור 1.7 מיליארד דולר במזומן. העסקה צפויה להגדיל את מכירות החברה ב-2017 בכ-425 מיליון דולר.

HP  ו-אורבן אאוטפיטרס צפויות לדווח לאחר הנעילה.